اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان

به دنبال دیدار مشکوک سفیر آمریکا در باکو با یکی از مقام‌های جمهوری ارمنستان در امور ناگورنو قره باغ، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان این دیپلمات آمریکایی را احضار کرد.

احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از دیدار روز های اخیر سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان با «ماسیس مایلیان » نماینده ارمنستان در امور ناگورنو قره باغ، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان این دیپلمات آمریکایی را احضار کرد.

 به نوشته شماره شنبه وبگاه «آذر تاج» وزارت خارجه آذربایجان یادداشت اعتراضی را نسبت به اقدام «ارل لیتزنبرگر» سفیر آمریکا در باکو به وی تحویل داد.

دربخشی از یادداشت اعتراضی وزارت خارجه آذربایجان به سفیر آمریکا در این کشور تاکید شده چنین اقدام‌های غیر قانونی روند صلح جهت حل و فصل مناقشه ارمنستان-آذربایجان را تضعیف می‌کند و مغایر با اصول احترام به حاکمیت  و تمامیت ارضی این کشور است.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی است و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.این منطقه کوهستانی چهار راهی مهم و راهبردی برای انتقال خطوط نفت و گاز است و دو کشور معتقدند قره باغ از ده‌ها سال پیش به آن‌ها تعلق دارد.

پیشتر نیز سفیر سابق آمریکا در جمهوری آذربایجان پس از دیدار با رئیس بخش قره باغ ، به وزارت خارجه جمهوری آذربایجان فراخوانده شده بود.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در آن برهه نیز نامه اعتراضی باکو به وزارت خارجه آمریکا را به سفیر وقت این کشور تحویل داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول