اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

80 درصد جمعیت شهرستان سردشت تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رییس اداره بیمه سلامت سردشت با بیان اینکه 80 درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: بیش از 95 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

80 درصد جمعیت شهرستان سردشت تحت پوشش بیمه سلامت هستند

حمید کشاورزی رییس اداره بیمه سلامت سردشت  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در سردشت اظهار کرد: هم اکنون پنج صندوق کارکنان دولتی، سایر اقشار، روستایی، ایرانیان و بیمه سلامت همگانی در خدمت همشهریان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال بیمه شدگان در تسریع امور تمدید، تعویض و صدور دفترچه با چهار دفتر پیشخوان در مراکز شهرها برای خدمات رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن قرارداد بسته شده است.

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان سردشت همچنین با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت افزود: بیمه سلامت در شهرستان با بیمارستان امام خمینی (ره)، 9 داروخانه، 11 مرکز جامع سلامت، 14 پزشک خانواده، 16 ماما، چهار پزشک عمومی، 19 پزشک متخصص و فوق تخصص، چهار پرسنل آزمایشگاه، یک رادیولوژی، دو فیزیوتراپی و سه دندان پزشک طرف قرار‌داد است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: در صندوق کارکنان دولت 6 هزار و 116 نفر، صندوق سایر اقشار سه هزار و 433 نفر، صندوق ایرانیان یک هزار و 124 نفر، صندوق روستاییان 65 هزار و 238 نفر و صندوق سلامت همگانی 19 هزار و 335 نفر و در مجموع 95 هزار و 246 نفر به تعداد 68/48 درصد روستایی و 31/52 درصد شهری از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: 127 نفر در این شهرستان از بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوندی و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کشاورزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون برای 10 هزار و 571نفر روستایی و 32 هزار و 25 نفر شهری بیمه صادر و 26 هزار و 388 بیمه نیز تمدید، تعویض، المثنی، ابطال و معرفی‌نامه شده است.

وی گفت: در مدت 6 ماهه نخست سال تعداد سه هزار و 617 پرونده بستری بیمارستانی و 52 هزار و 207 نسخ درمانی اعم از پزشکان، پاراکلینیک و داروخانه به مبلغ 68 میلیار و 870 میلیون و 975 هزار ریال پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام/ 1021 /ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول