اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات استقلال‌طلبانه هزاران اسکاتلندی در گلاسگو

هزاران نفر از اهالی اسکاتلند با تجمع در یکی از شهرهای مهم این منطقه خواستار استقلال و جدایی از بریتانیا شدند.

تظاهرات استقلال‌طلبانه هزاران اسکاتلندی در گلاسگو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران اسکاتلندی شنبه با تجمع در «گلاسگو» بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند خواستار تبدیل شدن به کشوری مستقل و جدایی از بریتانیا شدند.

 به نوشته روزنامه «گالف تودی»، «نیکلا استروژن» وزیر اول اسکاتلند نیز از حاضران در این تجمع بود و در سخنرانی‌اش بار دیگر وعده رسیدن به استقلال اسکاتلند را داد.

به نوشته گالف تودی، استروژن طی سخنرانی در میدان «جورج » خطاب به جمعیت گفت، انتخابات عمومی که در تاریخ 12 دسامبر (آذر) برگزار می‌شود مهمترین انتخابات برای اسکاتلند است و آینده کشور در گروی آن است.

چندی قبل نیز هزاران اسکاتلندی در ادامه تلاش‌های خود برای استقلال از بریتانیا، در خیابان‌های «ادینبرو» تظاهرات کردند. (جزئیات بیشتر)

پیش بینی می‌شود استروژن قبل از کریسمس به طور رسمی از «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بخواهد اجازه برگزاری همه‌پرسی در اسکاتلند داده شود. استروژن روز شنبه به هواداران خود رسیدن به استقلال اسکاتلند را  وعده داد و در این زمینه گفت: «زمان آن رسیده که آینده را خودمان انتخاب کنیم ، زمانی که اسکاتلند یک کشور مستقل باشد.»

همه‌پرسی شهریورماه سال ۱۳۹۳ درباره استقلال اسکاتلند با شکست حامیان استقلال پایان یافت. ۵۵ درصد از رأی دهندگان در آن همه‌پرسی با مستقل شدن اسکاتلند مخالفت کردند.

با این وجود، نظرسنجی‌های اخیر در اسکاتلند نشان می‌دهد که میزان حمایت از استقلال از لندن در میان ساکنان این منطقه افزایش یافته و در صورت برگزاری همه‌پرسی مجدد، احتمال زیادی هست که این بار نتیجه به نفع حامیان جدایی باشد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول