اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

4.2 جمعیت آذربایجان معلول هستند/ ۱۶۰ هزار نفر معلول در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه ۱۶۰ هزار نفر معلول در استان وجود دارد، گفت: به همت تشکل‌های معلولین تلاش کردیم در مناسب‌سازی، فضای اداری و عمومی کارهایی انجام دهیم.

4.2 جمعیت آذربایجان معلول هستند/ ۱۶۰ هزار نفر معلول در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محسن ارشدزاده ظهر امروز در نشستی با فعالان و انجمن‌های معلولان استان با حضور مشاور رئیس سازمان در امور معلولان اظهار کرد: قانون جامع معلولین به قانون خوبی تبدیل شده و کارهای زیادی را پیش برده است و تشکل‌ها نیز برای پیگیری حق خود در کنار سازمان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ما نماینده مردم در این استان هستیم و با همه افراد تحت پوشش بهزیستی رفافت داریم، گفت: در استان حدود ۳۲ تشکل معلولین وجود دارد که از این تعداد ۱۹ مورد در تبریز و ۱۳ در شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی افزود: طبق برآورد و مطالعه چند سال پیش در چند شهرستان حدود 4.2 جمعیت افراد دارای معلولیت شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور افرادی را معلول می‌نامند که معلولیت بارز داشته باشد در حالی که در کشورهای اروپایی افراد معلول را بر حسب عملکرد آن مد نظر می‌گیرند و افراد دچار مشکل قلبی، تنفسی و غیره که عملکردشان به خاطر بیماری کم می‌شود را معلول می‌نامند.  

ارشدزاده خاطرنشان کرد: اگر تعریف خود را از معنای معلولیت وسیع کنیم قطعاً تا ۱۵ درصد جمعیت را نیز می‌توان در گروه معلولیت نامید.

وی با اشاره بر اینکه ۱۶۰ هزار نفر معلول در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، تصریح کرد: به همت تشکل‌های معلولین تلاش کردیم در مناسب‌سازی، فضای اداری و عمومی کارهایی انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌های حاکم در کشور اشاره کرد و گفت: در این میان افراد آسیب‌پذیر بیشترین آسیب را می‌بینند و به خاطر همین منظور از ابتدای سال ۹۶ میزان پرداختی را افزایش داد ولی دوباره با افزایش تحریم‌ها دولت و مجلس یک ظرفیت در قالب کمک هزینه باز کردند.

وی اضافه کرد: سال گذشته از سهم ۳۵۰ هزار خانوار تعیین شده بهزیستی در استان توانستیم برای ۵۰ هزار نفر بهره بگیریم.

ارشدزاده متذکر شد: میزان پرداختی  ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب ۷۶ هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی استان است.

وی با بیان اینکه اوایل سال ۹۷ آخرین لیست پرداختی مستمری استان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون کل مستمری بود، گفت: شهریور سال جاری ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب کل مستمری بگیران پرداخت شده است که بیش از دو برابر سهم استان استفاده کرده‌ایم ولی همچنان مشکلات جامعه هدف زیاد است.

ارشدزاده با اشاره بر اینکه ویلچر از یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون است، ادامه داد: ویلچر برقی قبلا ۵ میلیون تومان است و الان از ۱۵ میلیون تومان کمتر نیست.

وی ابراز کرد: پوشاک بهداشتی، سمعک، مسکن و سایر تجهیزات معلولان بسیار افزایش یافته است و همچنان کمبودهای زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول