اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

برگزاری همایش عهدجانان با حضور ۲ هزار روحانی/ چرا برای امام حی تلاشی نمی‌کنیم؟

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور از برگزاری همایش عهد جانان با حضور 2 هزار طلبه معمم قم و با سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد مقدس جمکران خبرداد.

برگزاری همایش عهدجانان با حضور ۲ هزار روحانی/ چرا برای امام حی تلاشی نمی‌کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، نشست خبری عید بزرگ بیعت با حضور حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت، حجت‌الاسلام محمد اسدی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور، علی اکبر رائفی‌پور رئیس موسسه مصاف ایرانیان، مهدی دانش آشتیانی مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

 

اعزام ۱۰۰ کارشناس مهدوی به سراسر کشور برای سخنرانی در جشن بیعت

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در این نشست اظهارداشت: بنای وجودی امام زمان(عج) بر ایجاد الفت است و دلیل تمامی اختلافات، نزاع‌ها و کشمکش‌های امروز کشور نیز سرگرم‌شدن و دوری از امام است، در صورتی که دغدغه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر اتحاد و همدلی بوده است که در این راستا امام زمان(عج) بهترین ریسمان متصل است و عید بیعت نیز فرصت خوبی است تا پیمان و میثاقی برای همدلی و اتحاد بسته شود.

بیعت و میثاق با امام مهدی(عج) انرژی‌زا و روح بخش است

وی با بیان اینکه بیعت به معنای ترجیه دادن خاسته امام بر خاسته‌های خود است، گفت: بیعت و میثاق با امام مهدی(عج) انرژی‌زا و روح بخش به جامعه است زیرا مردم باید زمینه را برای حاکمیت ایشان در جهان فراهم کنند.

کفیل با اشاره به برنامه‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ایام ۹ ربیع تصریح کرد: اساتید و کارشناسان لازم جهت سخنرانی و حضور در مراسم جشن بزرگ بیعت در سراسر کشور از سوی این بنیاد تامین می‌شود که در مجموع ۱۰۰ کارشناس به استان‌های کشور اعزام خواهد شد که برنامه های آنان تنها به روز ۹ ربیع اختصاص ندارد و سه روز در استان‌ها حضور پیدا می‌کنند و در مدارس، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پادگان‌های نظامی به سخنرانی خواهند پرداخت.

بحث و تبادل نظر مهدوی در دانشگاه‌ها با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه طرح «امیر صادق» با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های برای دانشجویان و اساتید  با موضوع مهدویت برگزار می‌شود، گفت: از محتوای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ۱۲ موضوع با رویکرد مهدویت و موضوع نقش انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی ظهور استخراج شده است که بناست از سوی نهاد در ایام ۹ ربیع‌الاول امسال در دانشگاه‌ها به بحث گذاشته شود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی مهدوی در مساجد و مدارس

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی در این ایام تصریح کرد: کتاب «امام مهدی در قرآن» تالیف حجت‌الاسلام قرائتی با همکاری ستاد اقامه نماز و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود و ویژه‌نامه «منجی موعود» نیز برای مسابقه دانش‌آموزان دبیرستانی انتخاب شده است که معارف مهدوی را به صورت خلاصه به مخاطب ارائه می‌کند.

کفیل ادامه داد: ویژه‌نامه «تحرکات غرب در حوزه مهدویت و آخرالزمان» در قالب فصلنامه رصد این بنیاد ویژه ایام ۹ ربیع‌الاول منتشر شده است که در اجتماعات سراسر کشور توزیع خواهد شد تا مخاطب با تحرکات دشمنان آشنا شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: بروشور نقش انقلاب در تغییر نگرش به آموزه‌های مهدویت نیز تهیه شده است و بناست در اجتماع مردمی این ایام به ویژه جشن بزرگ بیعت توزیع شود.

چرا برای امام شهید این میزان تلاش داریم اما برای امام حی نه؟

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت در این نشست اظهارداشت: این مرکز در فضای محتوایی برنامه‌های مهدوی مشارکت دارد و ماموریت اصلی آن ترویج و تعمیق آموزه‌های مهدویت براساس معارف ناب است که متاسفانه در کشور ما به مباحث ترویجی کمتر پرداخته شده است.

وی با طرح این سوال که چرا مردم در اربعین برای امام شهید گردهم جمع می‌شوند اما برای امام حی تلاشی ندارند، تصریح کرد: برای امام شهید شاهد نذورات و وقف بسیاری هستیم اما برای امام حی شاهد این اتفاقات نیستیم، دلیل انی است که معارف مهدوی تعمیق نشده است تا افراد فرهنگ ادای دین به این موضوع را داشته باشند.

آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی با تغییر فرهنگ محقق می‌شود

نصوری با بیان اینکه وظیفه اصلی این مرکز رساندن محتوای لازم برای ساخت جامعه منتظر و مهدوی است، گفت: آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی شکل نمی‌گیرد تا زمانی که فرهنگ‌ها تغییر کند تا زمانی که یک روز به غیبت امام زمان(عج) افزوده شد مردم احساس ناراحتی کنند.

جشن بیعت یکی از راه‌های مقابله با انحرافات ۹ ربیع

معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه متاسفانه در روز ۹ ربیع‌الاول انحرافات بسیاری از سوی بدخوهان و دشمنان شکل گرفته است، تصریح کرد: بدعات‌ها و خرافاتی در این روز ایجاد شده است که ضربه‌های بسیاری را به دین می‌زند که یکی از راه‌های مبارزه با آن پررنگ کردن معروفی به نام آغاز امام زمان(عج) و جشن بیعت است زیرا یکی راه‌های مقابله با منکر، تبلیغ معروف به جای مقابله مستقیم است.

وی افزود: برنامه‌هایی همچون قمه‌زنی و یا عیدالزهرا موجب ناراحتی بسیاری از شعیان می‌شود اما مهدویت می‌تواند محور وحدت باشد. در سال‌های گذشته طرح خاتم تا خاتم از ۹ ربیع‌الاول تا ۱۷ این ماه یعنی از آغاز امامت خاتم الاوصیاء تا میلاد خاتم الانبیاء را پیشنهاد داده بودیم که موفق نبود امیدواریم بتوانیم با همتی مجدد این طرح را برای سال‌های آتی اجرایی کنیم تا بتواند با اتفاقات خرافی برخورد کند.

بیانیه گام دوم انقلاب محور سخنرانی‌های جشن بیعت

نصوری با اشاره به برگزاری نشست توجیهی برای کارشناسان و سخنرانان جشن بزرگ بیعت تصریح کرد: تربیت نیرو و تزریق افراد برای انجام فعالیت‌های مهدوی از جمله برنامه‌های مرکز تخصصی مهدویت است که در این راستا نیز شنبه ۱۱ آبان‌ماه نشست توجیهی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب برای کارشناسان و سخنرانان مراسم جشن بزرگ بیعت برگزار کردیم تا بتوانند موضوعات مدنظر را در این برنامه به مخاطب ارائه کنند.

معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه کتاب حدیث انتظار به عنوان سوژه محتوایی برای سخنرانان تالیف شده است، گفت: نرم افزار ره توشه نیز که بناست روز سه‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه رونمایی شود برای سخنرانان و مبلغان عرصه مهدویت تعبیه شده است تا این افراد مناسبت‌های مختلف مانند ماه محرم، ماه صفر، ماه رمضان، ۹ ربیع، نیمه شعبان و ... محتوای لازم برای سخنرانی مهدوی را در اختیار داشته باشند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان مختلف مهدوی در ایام ۹ ربیع در رادیو معارف و شبکه‌های سیما تصریح کرد: شب شهادت امام حسن عکسری نیز اجتماع عظیم طلاب قم با عنوان عهد بیعت در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

اجتماع ۲ هزار نفری روحانیون در مسجد مقدس جمکران

حجت‌الاسلام محمد اسدی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور در این نشست اظهارداشت: این ستاد در سال ۹۴ با دستور دفتر مقام معظم رهبری با هدف ایجاد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری تشکیل شد که دارای ۵۰ عضو از وازتخانه‌ها، نهادها و موسسات مختلف است و با ۱۰ کارگروه موضوعات مختلف مهدوی را بررسی و مدیریت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در مناسبت ۹ ربیع‌الاول توجه به موضوع امامت بسیار پررنگ است، گفت: در ایام غیبت ما رویت و ارتباط با ایشان را از دست داده‌ایم اما امامت و ولایت ایشان برقرار است لذا در این ایام به این رویکرد امام زمان(عج) توجه ویژه‌ای داریم و براین اساس برنامة هایی را برای اجرا به نهادها و سازمان‌های مختلف پیشنهاد می‌کنیم.

اسدی با اشاره به حضور ۲ هزار روحانی معم در همایش عهد جانان در مسجد مقدس جمکران گفت: این همایش شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد جمکران برگزار می‌شود که در آن حجت‌الاسلام قرائتی سخنرانی خواهد داشت و بناست یکی از مراجع عظام تقلید نیز پیامی به آن ارائه کنند.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور با بیان اینکه این ستاد در ایام ۹ ربیع با مراجع عظام تقلید دیدار خواهد داشت که اولین دیدار روز گذشته با آیت‌الله علوی گرگانی برگزار شد، تصریح کرد: بنا داریم امسال مجمع عمومی هزار نفری شامل تمامی فعالان مهدوی کشور را سه ماه قبل از نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول