اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

100 تله غیرمجاز پرندگان در بوجاق تخریب شد

رئیس اداره پارک ملی بوجاق از تخریب و معدوم‌سازی بیش 100 مورد از تله پرندگان در پارک ملی بوجاق خبر داد و گفت: ورودی‌های پارک کنترل و از ورود افراد سابقه‌دار در بوجاق جلوگیری می‌شود.

100 تله غیرمجاز پرندگان در بوجاق تخریب شد

ابراهیم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه پارک ملی بوجاق به دلیل اکوسیستم مناسب، شرایط مناسبی را برای پرندگان مهاجر و شکاری در فصل سرما فراهم می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه با مهاجرت پرندگان به پارک ملی بوجاق، شاهد افزایش شکارچیان و تله گذاری جهت شکار و زنده گیری پرندگان هستیم.

وی با اشاره به انجام عملیات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شکار پروندگان توسط افراد سودجو گفت: در سال جاری به منظوره مقابله جدی و جلوگیری از این تخلف زیست‌محیطی، پرسنل یگان اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر اقدام به عمل پیشگیرانه و حضور مؤثر در مناطق تحت مدیریت خود کردند.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق با اشاره به تخریب و معدوم‌سازی بیش 100 مورد از تله پرندگان در پارک ملی بوجاق افزود: با افزایش گشت‌های پایشی و استقرار نیروی محیط بان در ورودی‌های پارک، تمام ترددها به‌شدت کنترل و از ورود افراد سابقه‌دار و گشت‌وگذار بی‌مورد در پارک ملی جلوگیری و اقدام پیشگیرانه می‌شود.

غلامی با اشاره به قاچاق پرندگان توسط شکارچیان تصریح کرد: شکارچیان متخلف در صورت صید و زنده گیری این گونه‌های پرارزش، پرندگان شکار شده را به مناطق جنوبی کشور قاچاق کرده و در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باقیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسانند.

وی از دوست داران محیط‌زیست و مطلعین محلی خواست در صورت مشاهده افراد شکارچی یا دام‌های تعبیه‌شده جهت مقابله در اسرع وقت، موضوع را به یگان این اداره اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/840008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول