اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استفاده از ظرفیت‌های مخابراتی هدف راهبردی و کلان مانور پدافند غیر عامل است

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تقویت توان فنی، استفاده به موقع از ظرفیت‌های مخابراتی هدف راهبردی و کلان مانور پدافند غیر عامل است.

استفاده از ظرفیت‌های مخابراتی هدف راهبردی و کلان مانور پدافند غیر عامل است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آزاد حکمت بعدازظهر امروز در مانور قطع ارتباط مخابراتی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان، مدیران استانی و مدیران ستادی مخابرات منطقه کردستان در مرکز مخابرات شهید چمران سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این مانور در دو بخش برون شهری و درون شهری با هدف آزمایش سامانه‌های مراکز کنترل ارتباطات و انجام عملیات تمرینی برای کسب آمادگی در مواقع بحران از جمله زلزله، سیل و حوادث غیرقابل پیش بینی اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بخش برون شهری ارتباط مخابراتی شهرهای سنندج - سقز قطع و ترافیک مسیر مذکور از مسیرجایگزین (سنندج، مریوان - سقز ) بدون وقفه برقرار خواهد شد.

وی همچنین در بخش بعدی این مانور که در حوزه درون شهری انجام شد، گفت: ارتباط مرکز شهید چمران سنندج با مرکز وحدت این شهر قطع و از طریق مسیر جایگزین ارتباط مراکز شهید چمران، رشیدی نیا و وحدت برقرار می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطر نشان ساخت: با مانور قطع ارتباط مخابراتی، آمادگی و توان فنی و سامانه‌های خود را برای شرایط بحران سنجیده تا در چنین مواقعی شهروندان بدون مشکل ارتباطی بتوانند از خدمات مخابرات استفاده کنند.

حکمت گفت: در حین انجام این مانور سامانه‌های نصب شده لینک‌های جایگزین وارد عمل می‌شوند و ارتباط مشترکین شهرستان‌های مربوطه قطع نخواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت پایداری ارتباط مخابراتی در مواقع حساس و بحرانی تصریح کرد: مخابرات منطقه کردستان با در نظر گرفتن مسیر‌های جایگزین برای زمانِ بحران و قطع ارتباط مخابراتی، ریسک قطعی ارتباط و مشکلات آن را پیش‌بینی و با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده در این حوزه راه حل‌های جبران آن در نظر گرفته شده است.

وی در این مانور که برق شهری مراکز مخابراتی قطع شد و سیستم‌های ارتباطی با سیستم‌های جایگزین از جمله باطری و دیزل ژنراتورها به صورت اتوماتیک وارد مدار شدند، اضافه کرد: در حد فاصل این زمان مردم از پایداری ارتباط مخابراتی بهره‌مند بودند و در چنین مواقعی متوجه قطعی نخواهند شد و ارتباطات آنها بدون وقفه تداوم می‌یابد.

در حین انجام این مانور، یکی از کارشناسان مخابرات منطقه کردستان به صورت مرکز مانیتورینگ توضیحات فنی لازم را در این خصوص ارائه داد.

مخابرات منطقه کردستان، هرساله به مناسبت هفته پدافند نسبت به انجام مانور اقدام خواهد کرد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول