اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه از آمریکا خواست دست از حمایت از شبه نظامیان کُرد بردارد

دستیار رئیس جمهور ترکیه از مقامات آمریکایی خواست از حمایت از شبه نظامیان کُرد وابسته به گروه پ‌ک‌ک دست بردارد.

ترکیه از آمریکا خواست دست از حمایت از شبه نظامیان کُرد بردارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال انفجار روز گذشته در منطقه «تل ابیض» در سوریه که هم اکنون تحت کنترل نیروهای وابسته به ترکیه قرار دارد، «گلنار آیبت» دستیار ریاست جمهوری ترکیه از آمریکا خواست از حمایت از گروه «ی‌پ‌گ» وابسته به «پ‌ک‌ک» دست بردارد.

خبرگزاری «آناتولی» روز گذشته مدعی شد که انفجار خودروی بمبگذاری شده در تل ابیض که به کشته شدن حداقل ۱۹ نفر منجر شده و این حمله کار عوامل وابسته به ی‌پ‌گ بوده است. 

آیبت در حساب توئیتری خود نوشت: «با حمله نیروهای نیروهای دموکراتیک سوریه (اس‌دی‌اف) و ی‌پ‌گ به تل ابیض ما شاهدیم که این گروه تروریستی نه تنها تهدیدی برای ما بلکه تهدیدی برای مردم منطقه، که در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند، نیز است.»

وی خطاب به آمریکا تأکید کرد که «لطفا واقعیت‌های موجود را بررسی کنید و به پروپاگاندای تروریست‌ها گوش ندهید.»

دولت ترکیه نیروهای شبه نظامیان کرد سوری را وابسته به گروه پ‌ک‌ک می‌داند که از نظر دولت آنکارا یک گروه تروریستی تلقی می‌شود. 

وی با اشاره به دیدار سال گذشته خود با اعضای کمیته روابط خارجی و کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا متذکر شد که آمریکایی‌ها ناامید شده است.

دستیار رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: «در حالیکه متحد شما در ناتو در تلاش برای آوردن صلح و ثبات به این منطقه از سوریه است، نیروهای ی‌پ‌گ دست به انفجار می‌زنند و غیرنظامیان را می‌کشند. این کاری است که ترویست‌ها انجام می‌دهند.»

این درحالیست که هنوز کسی مسئولیت این حمله در تل ابیض را برعهده نگرفته است. 

گلنار ابیت مجددا مواضع دولت ترکیه را مطرح کرد و درباره حملات اخیر ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه مدعی شد که هدف آنکارا از این اقدام پاکسازی منطقه از تروریست‌ها و بازگرداندن آوارگان به خانه‌هایشان است. 

ارتش ترکیه به همراه گروه موسوم به «ارتش آزاد» که دولت دمشق آنها را تروریستی می‌داند از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند. 

با این وجود طبق توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» در ۲۲ اکتبر گذشته (۳۰ مهر) در شهر سوچی در جنوب روسیه، این حملات موقتا به حالت تعلیق درآمده است تا طبق توافق صورت گرفته، شبه نظامیان کرد تا 30 کیلومتر از مرزهای ترکیه عقب نشینی کنند. 

در همین راستا پلیس نظامی روسیه به همراه نیروهای ترکیه عملیات گشت زنی مشترکی را در بخشهای مورد نظر خود در مرز ترکیه-سوریه آغاز کرده‌اند.

طی روزهای اخیر، نظامیان آمریکایی که با شروع حملات ترکیه دستور خروج از سوریه دریافت کرده بودند به برخی مواضع و پایگاههای خود در خاک سوریه که دارای میادین نفتی است بازگشته‌اند. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول