اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اطلس باستان شناسی هورامان رونمایی می شود

رئیس پژوهشکده باستان شناسی ایران از رونمایی اطلس باستان شناسی هورامان با هماهنگی دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

اطلس باستان شناسی هورامان رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روح‌الله شیرازی طی بازدید از دفتر پایگاه منظر فرهنگی هورامان با اشاره به فعالیت‌های مثبت این پایگاه از رونمایی اطلس باستان شناسی هورامان با هماهنگی دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

شیرازی با تقدیر از فعالیت‌های به عمل آمده و تائید اجرای آنها، بر حمایت‌های پژوهشکده از طرح‌های مطالعاتی پایگاه هورامان تاکید کرد.

وی گفت: کار ارزشمندی در راستای تهیه اطلس باستان شناسی هورامان انجام شده و تلاش می‌کنیم پس از تائید نهایی کارشناسان پژوهشکده میراث با هماهنگی دفتر امور پایگاه‌ها رونمایی ویژه‌ای از آن انجام شود.

ملک‌زاده مدیر پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور نیز با اشاره به روند صحیح مطالعات صورت گرفته در پایگاه گفت: علاوه بر مطالعات ارزشمند باستان‌شناسی هورامان که توسط پایگاه هورامان به انجام رسیده در زمینه‌هایی غیر از باستان شناسی از جمله تهیه اطلس ابنیه و بافت و اطلس مردم شناسی هورامان پژوهشگاه میراث از پایگاه و فعالیت‌های آن حمایت می‌کند.

علوی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان نیز نکاتی در خصوص اهمیت منطقه هورامان و روند تکمیل ثبت جهانی آن بیان کرد و اظهار داشت:‌ تعیین عرصه و حریم محوطه‌های شاخصی که در این بررسی‌ها مشخص شده‌اند در اولویت برنامه های این معاونت است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول