اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امروز برجام یک جسد متعفن است

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: در حالی که امروز برجام همانند یک جسد متعفن است اما باز هم برخی دل در گرو اروپایی‎ها دارند تا برجام را عملی کنند.

امروز برجام یک جسد متعفن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسن قدیری‎ابیانه عصر امروز در همایش بزرگداشت 13 آبان که با عنوان «افول آمریکا؛ توهم یا واقعیت» در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه کشورهای مختلف تلاش می‎کنند با حذف دلار از روابط تجاری خود، از سطله دلار رهایی یابند.

وی ادامه داد: در همین راستا 37 درصد الی 40 درصد ذخایر بانکی کشورهای مختلف به یورو تغییر یافته و از میزان دلار کم شده است ضمن آنکه برخی کشورها مانند چین و روسیه توافق کردند با پول خود مبادلات بیش از 100 میلیارد دلاری در سال را انجام دهند و دلار را از روابط تجاری و دوجانبه خود حذف کنند.

*تضعیف دلار آمریکا را با معضل بزرگی مواجه می‌کند

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه سالانه دو و نیم الی 3 میلیون نفر در آمریکا از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط می‎‌کنند، بیان کرد: تضعیف دلار به عنوان ارز رایج در روابط تجاری، آمریکا را با معضل بزرگی روبه‎رو خواهد کرد.

قدیری‎ابیانه با بیان اینکه آمریکا رو به افول است، گفت: با وجود رشدی که آمریکا داشته اقتصاد این کشور به 15 تا 20 درصد رسیده و با افول قابل توجهی همراه بوده و این حجم از بدهی‎ها برای اقتصاد بزرگ آمریکا شکننده است، از طرفی بیش از 40 میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر هستند.

وی با بیان اینکه سقوط ناگهانی اقتصاد آمریکا رخ دادنی است همانطور که سقوط اتحاد جماهیر شوروی رخ داده است، افزود: اگر سقوط دلار از از پول بین‌المللی اتفاق بیفتد خسارت آن از چندین بمب اتم بیشتر است.

 سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه جهان از تک قطبی به چندقطبی می‎رود و قطب‎های جدیدی در حال ایجاد شدن است، یادآور شد: استراتژیست‎های مختلف در بین دشمن و دوست بر این مهم معترف هستند که قطب اسلامی در حال شکل‎گیری است و محور آن ایران است.

قدیری‌ابیانه اذعان کرد: ما به سمت شکل‎گیری تمدن اسلامی حرکت می‎کنیم و نفوذ امروز ایران در میان کشورهای مختلف مثال‎زدنی است.

وی با بیان اینکه دشمن هرگز قادر به سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد بود، گفت: آمریکا نیاز دارد نفت همه کشورها را تصاحب کند و تمام دشمنی‎ها برای این است که به نفت ما مسلط شود، در واقع جلوگیری از افول هدف آمریکا است و راه آن را در تجزیه ایران و تسلط بر منابع نفتی ما می‎بینند.

*شعار «مرگ بر آمریکا» عامل مشکلات ایران نیست

 سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه متأسفانه برخی تصور می‎کنند شعار «مرگ بر آمریکا» عامل مشکلات ایران است حال آنکه اگر ما درود بر آمریکا را هم در کشور بگسترانیم و به آنها تعظیم کنیم و حتی دست از اسلام هم برداریم باز هم آمریکایی‎ها دست از دشمنی با ایران بر نمی‎دارند چراکه آنها خواستار نفت کشورمان هستند.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: در مذاکرات هسته‎ای به عینه دیدیم که حتی خندیدن و قدم زدن با جان کری و ... موجب عقب‎نشینی دشمن شد چراکه آمریکا مایل به افول نیست.

وی متذکر شد: متأسفانه در مذاکرات تا توانستند به دشمن امتیاز دادند در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند قدم به قدم جلو بروید و تضمین بگیرید اما آنها گفتند امضای جان کری تضمین است.

 سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه بعد از توافق برجام اعلام کردند از امروز همه تحریم‎ها لغو می‎شود، گفت: برخلاف تصور مسؤولان کشورمان، اوباما بیان کرد برای جلوگیری از فروپاشی تحریم‎ها برجام را امضاء کرده است، متأُسفانه در مسأله برجام برخی ماهیت، نیاز و هدف آمریکا را نشناختند و با خوش‎خیالی جلو رفتند و یا برخی دیگر نیز خائن بودند که تن به چنین توافقی دادند.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: در حالی که امروز برجام همانند یک جسد متعفن است اما باز هم برخی دل در گرو اروپایی‎ها دارند تا برجام را عملی کنند.

وی با اشاره به اهمیت کمک‎های ایران به کشورهایی مانند سوریه، عراق و ... توضیح داد: ضدانقلابیون ادعا کردند که ایران طی هفت سال گذشته هفت میلیارد دلار در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، یمن و امثال آن هزینه کرده است، گرچه معمولاً ضدانقلاب در طرح مسائل اغراق‎گونه و غیرواقعی وارد می‎شود اما با فرض صرف این هزینه از سوی ایران، به ازای جمعیت 83 میلیون نفری معادل یک دلار به ازای هر ایرانی می‎شود.

 سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اضافه کرد: از اوباما پرسیدند چرا به ایران حمله نمی‎کنید تا کار ایران را یکسره کنید که گفت اگر ما حمله کنیم حزب‎الله اسرائیل را نابود می‎کند، آیا چنین هزینه‎ای برای اینکه آمریکا و اسرائیل نتوانند به ایران حمله کنند هزینه زیادی است؟

قدیری‌ابیانه ادامه داد: حال که چنین ظرفیتی وجود دارد ما باید مدافع حزب‌الله و کشورهای مظلوم منطقه باشیم تا مانع دست‌درازی دشمن شویم گرچه ما موانع دیگری مانند قدرت نظامی، تنگه هرمز و ... داریم تا مانع راه‎اندازی جنگ علیه کشورمان شویم.

* امروز امنیت در ایران بیشتر از آمریکا و اروپا است

وی افزود: افرادی که در خصوص کمک‎های ایران به کشورهای منطقه اعتراض دارند، آگاه باشند این کمک‎ها برای ما امنیت ایجاد می‎کند و منافع دارد، از طرفی حمایت از مظلوم از وعده‌های الهی است.

 سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه امنیت ایران از اروپا و آمریکا بیشتر است، تأکید کرد: کمک‎های مالی به کشورهای منطقه تنها این موقعیت را برای ما ایجاد نکرده بلکه جانفشانی شهدا در راه اسلام و انقلاب در کنار این امکانات ما را به چنین قدرتی رسانده است.

قدیری‌ابیانه متذکر شد: در صورتی که ملتی از کشته شدن نترسد و حاضر باشد برای رسیدن به اهداف و آرمان‎هایش، جان خود را فدا کند کسی قادر نخواهد بود به آن کشور دست‎درازی کند.

وی با بیان اینکه دشمن می‎خواهد روحیه ایثار و شهادت‎طلبی را از ما بگیرد، افزود: شهدا نیاز به یادواره ندارند اما ما نیاز به گرامیداشت یاد شهدا داریم.

 سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک خاطرنشان کرد: امروز ایران رو به پیشرفت و آمریکا رو به افول و پسرفت است، طبیعی است که آمریکا برای جلوگیری از افول از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: ما باید نیاز و مشکل دشمن را بشناسیم، امروز آمریکا نیاز دارد مقابل ما جلوی افول خود را بگیرد و تحقق این مهم را در تسلط به نفت خاورمیانه می‎داند لذا مقابل ما قرار گرفته است.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول