اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۵۰۰ خودرو ویژه معلولان وارد می‌شود

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی گفت: با پیگیری انجام شده از سوی سازمان بهزیستی و با موافقت دولت ۵۰۰ خودروی ویژه برای معلولان وارد می‌شود.

۵۰۰ خودرو ویژه معلولان وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا شهبازی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: معاونت توانبخشی سازمان سه دفتر تخصصی دارد و هر کدام از دفاتر دارای سه گروه هستند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه یکی از این دفاتر، دفتر توانمندسازی معلولین است، گفت: دفتر مراکز توانبخشی روزانه و توان‌پزشکی و مراکز شبانه‌روزی و امور مراقبتی نیز از دیگر دفاتر فعال است.

وی با اشاره به برخی از خدمات قابل ارائه توسط بهزیستی از جمله cbr بیان کرد: هدف از این خدمات، ارائه خدمات توانبخشی است که در این راستا در کل کشور به ۴۸۲ هزار نفر خدمات داده می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات قابل ارائه توسط این دفتر مبحث اشتغال است، گفت: ما در روستاها با مبالغ کمی به افزایش درآمد افراد کمک می‌کنیم و از ابتدای امسال در استان زنجان برای ۶۵۴ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی مجموع افراد زیرپوشش بهزیستی را یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: خدمات بهزیستی طبق نیازهای جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات قابل ارائه توسط بهزیستی در مناطق روستایی بحث ورزش است، ادامه داد: در این راستا تلاش شده است که بازی‌های بومی و محله‌ای به داخل مناطق روستایی برود و این طرح در خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال اجراست که البته در این طرح به دیدگاه درمانی ورزش توجه شده است.

شهبازی با اشاره به ابلاغ یک بخشنامه مبنی بر هزینه‌کرد ۳۰ درصد برخی از اعتبارات برای روستاها بیان کرد: با توجه به دسترسی کم روستائیان به خدمات این ابلاغ صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی همچنین به بحث دسترس‌پذیری یعنی همان مناسب‌سازی جامعه اشاره کرد و گفت: در این راستا سال قبل ۱۵ هزار مسکن برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شد و امسال نیز برای این کار ۲۰ هزار مسکن در نظر گرفته شده است که البته این کار با همکاری بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال قبل ۴ هزار و ۲۰۰ مناسب‌سازی خودرو را در کشور داشتیم، افزود: این کار به ویژه برای افرادی که دارای شغل هستند، مناسب است.

شهازی با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده از سوی سازمان بهزیستی با موافقت دولت ۵۰۰ خودرو ویژه معلولان وارد می‌شود، تصریح کرد: به خاطر مشکلاتی که برای واردات وجود دارد هنوز این امر محقق نشده ولی در تلاش هستیم که این اتفاق بیافتد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مبلغ کمک بهزیستی برای مناسب‌سازی هر منزل مددجویی ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، گفت: قبول داریم این مبلغ کم است اما بهزیستی هم اعتبار لازم را ندارد به همین خاطر فقط این مبلغ را کمک می‌کند.

وی همچنین از پرداخت حق پرستاری به معلولین خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از این حق استفاده می‌کنند و در این باره پشت نوبتی نداریم.

شهبازی همچنین در ارتباط با اجرای قانون حمایت از معلولان نیز تصریح کرد: قرار بود برای ابن طرح ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهزیستی پرداخت شود که تاکنون حتی یک ریال آن هم پرداخت نشده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در صورت تحقق این مبلغ ما قادر خواهیم بود ۵۰ یا ۶۰ درصد از حقوق کامل را به معلولین پرداخت کنیم، بیان کرد: این امر موجب توانمندی معلولین خواهد شد.

وی در ادامه به کمک‌های سازمان بهزیستی به معلولین اشاره کرد و گفت: امسال بنا داریم که ۱۰۰ درصد دانشجویانی که به دانشگاه می‌ روند کمک هزینه مربوط و شهریه را دریافت کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه برای دانشجویانی که در دانشگاه دولتی قبول شده‌اند نیز هزینه تشویقی داده می‌شود، ادامه داد: در همین بخش به دانش‌آموزان نیز کمک می‌شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی در ادامه به طرح توانمندسازی سالمندان و معلولین نیز اشاره کرد و افزود: در استان زنجان در این بخش به ۱۹۰ نفر کمک شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر نیز تعیین نوع و شدت معلولیت شده‌اند، تصریح کرد: این اقدامات در کمسیون پزشکی انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول