اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

«وحدت بین مدرسه و پادگان» در دستور کار ستادکل

بیست و پنجمین کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با محوریت «وحدت بین مدرسه و پادگان» برگزار شد.

«وحدت بین مدرسه و پادگان» در دستور کار ستادکل

سردار موسی کمالی مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، به برگزاری بیست و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اشاره و اظهار داشت: امروز با حضور نمایندگان سازمان‌های نیروهای مسلح از جمله آجا، سپاه، وزارت دفاع و ناجا و همچنین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط از جمله وزارت آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت،‌معدن و تجارت، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و سازمان فنی و حرفه‌ای این جلسه برگزار شد. 

 مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تصریح کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ماه گذشته، پیوند آموزش و پرورش و نیروهای مسلح در خصوص نحوه استفاده بهینه از خدمت هنرجویان وزارت آموزش و پرورش در خدمت سربازی به عنوان سرباز ماهر به بحث گذاشته شد. 

وی افزود: برابر آ‌مار ارائه شده 945 هزار نفر دانش‌آموز هنرجو در 203 رشته در 6961 هنرستان در سراسر کشور اشتغال به تحصیل داشته که 63 درصد پسر بوده و باید مسیر سربازی را طی کنند. 

سردار کمالی تصریح کرد: در سال گذشته 180 هزار نفر از پسران موفق به اخذ دیپلم شدند که حداقل 1450 ساعت و حداکثر 2 هزار ساعت آموزش مهارت دیده‌اند که از این تعداد گروهی به دانشگاه رفته و پس از فراغت از تحصیل به سربازی می‌روند و تعداد دیگری نیز با مدرک دیپلم وارد نیروهای مسلح شده‌اند. 

 مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به هماهنگی‌های انجام شده پرداخت و اعلام کرد: در این جلسه هماهنگی شد تا در قالب «طرح قدر» اطلاعات این افراد وارد سامانه وظیفه عمومی شده و پس از غربالگری به نیرو‌های مسلح اختصاص و با مشاغل نیروهای مسلح تطبیق و بکارگیری تخصصی شوند؛ با توجه به آموزش طی شده و تجربه کسب شده در حین خدمت علاوه بر کارت پایان خدمت به آنها گواهی مهارت و اشتغال داده شود. 

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که در خصصو موضوع فوق با سایر سازمان‌ها نیز هماهنگی انجام شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول