اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به لطف کمک طبیعت، 70 درصد از حریق کالیفرنیا مهار شد

پس از سوختن ۸۰ هزار جریب (معادل ۳۲ هزار و ۳۷۵ هکتار) از اراضی و جنگل‌های کالیفرنیا، شدت باد در این ایالت کاهش یافته و مقام‌های آمریکایی امروز دوشنبه از اطفای بیش از 70 درصدی حریق خبر دادند.

به لطف کمک طبیعت، 70 درصد از حریق کالیفرنیا مهار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سیزدهمین روز از حریق «کینکِید فایر» (Kincade fire) در ایالت کالیفرنیا و ناتوانی مقام‌های آمریکایی برای اطفای این آتش‌سوزی، خبرها از کاسته شدن شدت وزش باد در این ایالت  و تسهیل کنترل آتش حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بادهایی که سبب دمیدن بر شعله‌های آتش‌سوزی‌ها در ایالت کالیفرنیا شده بودند، آرام شده‌اند و این موضوع به آتش‌نشانان برای مهار آتش کمک کرده است.

«پاتریک بورک» کارشناس «اداره ملی هواشناسی» آمریکا درباره شرایط کنونی حریق در کالیفرنیا گفت: «ما واقعا پایان یافتن (آتش) را شاهد بوده‌ایم. بادها آرام شده‌اند و این موضوع واقعا خبر خوبی است».

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی، حریق موسوم به «کینکِید فایر» که از بیست و سوم اکتبر (اول آبان) در شهرستان «سونوما» ایالت کالیفرنیا آغاز شد، امروز (دوشنبه) تا حد ۷۸ درصد مهار شده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که این حریق نزدیک ۸۰ هزار جریب (معادل ۳۲ هزار و ۳۷۵ هکتار) از اراضی و جنگل‌های کالیفرنیا را سوزانده است.

از سوی دیگر، حریق دیگری به نام «ماریا فایر» شمال غربی شهرستان «ونتورا» در ایالت کالیفرنیا را از روز پنجشنبه درگیر خود کرده و طبق آخرین خبرها، ۹۴۰۰ جریب (معادل سه هزار و ۸۰۰ هکتار) از اراضی و جنگل‌ها را سوزانده است.

 

روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد، تا روز دوشنبه ۲۰ درصد از حریق ماریا فایر در این شهرستان حدودا ۹۰۰ هزار نفره  مهار شده است؛ شهرستانی که شهر لس‌آنجلس از جمله شهرهای آن است.

بخش‌های دیگری از کالیفرنیا در آمریکا شاهد چند آتش‌سوزی کوچک دیگر بوده است که از جمله آنها حریق موسوم به «رنچ فایر» (آتش‌سوزی در مزرعه) است؛ حریقی که گفته می‌شود ۴۷۰ جریب از علف‌ها و درختان بلوط‌ را سوزانده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول