اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش تولید فولاد و سیمان در 5 ماهه امسال

در 5 ماهه اول امسال تولید فولاد خام با رشد 6.5 درصدی همراه بود و در عین حال، تولید شمش آلومینیوم در این مدت 32.9 درصد کاهش داشته است.

افزایش تولید فولاد و سیمان در 5 ماهه امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ آمار تولید کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی طی 5 ماهه اول امسال نشان می‌دهد که تولید فولاد خام در این مدت با رشد 6.5 درصدی به 10 میلیون و 31 هزار تن رسیده که نسبت به 5 ماهه اول سال گذشته 6.5 درصد رشد داشته است.

همچنین در این مدت تولید محصولات فولادی با رشد 9.3 درصدی به 8 میلیون و 916 هزار تن رسیده است. طی 5 ماه اول امسال تولید کاتد مس 18 درصد و تولید سیمان نیز 0.6 درصد رشد داشته است. در عین حال، تولید سنگ آهن و کنسانتره ذغال سنگ به ترتیب 5.3 درصد و 7.7 درصد کاهش را تجربه کرده است.

در این مدت تولید کاتد مس 12.7 درصد و تولید شمش آلومینیوم 3.5 درصد کاهش داشته است. همچنین تولید سیمان در مرداد امسال با افت 5.7 درصدی نسبت به تیرماه سال جاری همراه بوده است.وضعیت تولید کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی در مرداد امسال نیز نشان می‌دهد که تولید فولاد خام نسبت به تیر سال جاری 1.5 درصد رشد داشته اما تولید محصولات فولادی با افت 2.5 درصدی همراه بوده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول