اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جلوگیری از کشت گیاهان تدخینی در دستور کار است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: کنترل و ممانعت از کشت گیاهان تدخینی شاهدانه، گل و معدوم‌سازی آنها در دستور کار است.

جلوگیری از کشت گیاهان تدخینی در دستور کار است

جعفر کاویانی‌دلشاد امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی است اظهار کرد: اقدامات در این راستا  محدود به هفته پدافند غیرعامل نبوده و در طول سال به صورت مستمر در حال پیگیری و انجام  است.

وی از شناسایی و برنامه‌ریزی لازم در خصوص نقاط حساس و حیاتی بخش کشاورزی شامل 47 نقطه حساس چون مراکز اصلی، مراکز توزیع سم، کود، شرکت‌های تعاونی تولید و تعاون روستایی خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به اینکه  بازدید، نظارت و کنترل سم‌فروشی‌ها و معدوم‌سازی سموم غیرمجاز از فعالیت‌های مهم در این زمینه به شمار می‌رود تصریح کرد: فروشنده‌های سموم نباتی در شهرستان ساماندهی و 6 واحد فروشندگی غیر مجاز پلمب شده است.

وی ادامه داد: بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم به میزان 700 تن بین کشاورزان فامنینی برای جلوگیری از استفاده از بذرهای تراریخته یا نامناسب توزیع شده است.

کاویانی‌دلشاد خاطرنشان کرد: نصب شماره ثبت ۱۵ رقمی دام به منظور جلوگیری از قاچاق دام برای ۷۴۰ راس دام سنگین و یک‌هزار و ۵۰۰ راس دام سبک صورت گرفته است.

وی در ادامه به درج پیام‌های هفته پدافند غیرعامل در سربرگ اداری با عنوان‌های هر روز اشاره کرد و گفت: فضاسازی ساختمان جهاد کشاورزی با نصب پرده و بنر انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه سه دوره آموزشی برای بهره‌برداران و همکاران جهاد کشاورزی برگزار شده است تأکید کرد: کنترل و پایش تهدیدات بخش کشاورزی نظیر سن غلات به مقدار 21 هزار هکتار و  تهدیدات در حوزه بیماری‌های مشترک دام و انسان  مثل تب برفکی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کنترل و ممانعت از کشت گیاهان تدخینی شاهدانه، گل و معدوم‌سازی آنها در دستور کار است ادامه داد: ۲ هزار و ۱۴۰ تن کود اوره، ۵۰۰ تن کود فسفات و ۱۲۵ تن پتاسه بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

کاویانی‌دلشاد در پایان به لایروبی و مرمت ۶ رشته قنات با هزینه ۶۳۵ میلیون تومان اشاره و گفت: چهار رشته کانال آبرسانی به متراژ ۳۵۰۰ متر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول