اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

متخلفان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نتیجه بررسی تخلفات دانشجویان علوم پزشکی در مجلس را اعلام کرد و گفت: متخلفان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

متخلفان نقل و انتقال دانشجویان پزشکی به قوه قضاییه معرفی می‌شوند

علی نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره نتایج جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌هایی درباره تخلفات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد و مواردی مانند مسئله انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به داخل و سهمیه اعضای هیأت علمی به ما اعلام شده بود که در این جلسه تمام این موارد مورد بحث‌های کارشناسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است ما این موارد را از لحاظ قانونی بررسی کردیم به دلیل اینکه برای نمایندگان مجلس فصل‌الخطاب قانون است.

نوبخت با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است که بعدها این شورا در این زمینه اختیاراتی به وزیر بهداشت، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد داده و در این زمینه آیین‌نامه‌ای نوشته شده است که براساس آن اگر دانشجویان توانستند 92.5درصد از حدنصاب نمرات لازم را کسب کنند قادر به تغییر رشته هستند.

نماینده مجلس افزود: در زمینه نقل و انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل اختلافاتی پیش آمده بود که آیا این افراد واقعاً دانشجو هستند یا خیر که نهادهای نظارتی به دقت این موضوع را بررسی کردند و برخی از تخلفات برای ما محرز شد.

وی افزود: به طور کلی موارد مطرح شده در این جلسه دسته‌بندی شد و آنچه خلاف قانون انجام شده به دست دستگاه قضا سپرده می‌شود. قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند گذشته اجرا خواهد شد اما روی نحوه اجرای آن بین مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت اختلافاتی وجود دارد که امیدواریم بتوانند در این زمینه به یک جمع‌بندی کلی برسند.

نوبخت گفت: کمیسیون بهداشت و درمان در این جلسه پیشنهاد کارگروهی متشکل از وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، سازمان سنجش و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و آموزش را ارائه کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم مانند قرارگاهی که در سازمان غذا و دارو برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شده این کار گروه نیز در زمینه دانشجویی تشکیل شود تا از این طریق بتوانیم تخلفات را رسیدگی کرده و شفافیت بیشتری ایجاد کنیم تا حق مردم رعایت شود. همچنین در صورت بروز تخلف متخلفان بلافاصله به مراجع قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول