اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

صدا و سیمای مرکز کردستان محور وحدت مسوولان و مردم است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: رسانه یک واسطه بین مردم و مسوولین است و تمام تلاش مجموعه صدا و سیمای استان، ایجاد وحدت در بین مردم و مسوولان است.

صدا و سیمای مرکز کردستان محور وحدت مسوولان و مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر عبدالملکی شامگاه دوشنبه در شورای فرهنگ عمومی کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد به اقدامات صدا و سیمای مرکز استان در حوزه شعار سال اشاره و اظهار کرد: از سال 73 تا 98 هر ساله شعارهای مختلفی از سوی مقام معظم رهبری  مطرح شده که اکثر این شعارها جنبه اقتصادی داشته است.

وی افزود: تولید 115 برنامه با موضوع شعار امسال در معاونت سیما و تولید شده ضمن اینکه 2 هزار و 160 خبر مکتوب و تولید 22 ویدیو و یک مستند خبری در 6 ماهه نخست تولید و پخش شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی، سرمایه اقتصادی و سرمایه سیاسی از انواع سرمایه‌ها هستند که در توسعه و حرکت رو به رشد هر جامعه‌ای تاثیرگذار هستند.

وی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی به عنوان یک مفهومی چند بعدی فقط کار یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها به نوعی در حوزه افزایش و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نقش دارند.

سرمایه اجتماعی موجب پیوستگی سایر سرمایه‌ها می‌شود

وی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موجب پیوستگی و انسجام سایر سرمایه‌ها می‌شود اما متاسفانه سرمایه اجتماعی در معرض فرسایش است.

عبدالملکی گفت: امروزه سرمایه اجتماعی نقش بسیار مهم‌تر از سرمایه فیزیکی و انسانی در جوامع ایفا می‌کند و شبکه‌ها روابط جمعی و گروهی انسجام دارند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: اگر می‌خواهیم روی سرمایه اجتماعی کار کنیم نیاز داریم که ابعاد نظری و آنچه بزرگان و افراد شاخص در این حوزه گفته‌اند را مورد توجه قرار دهیم.

وی عنوان کرد: سرمایه اجتماعی در هر نقطه‌ای با نقطه دیگر فرق می‌کند، سرمایه اجتماعی یک متغیر وابسته است و  به متغیرهای مختلف و مستقل دیگری وابستگی دارد.

وی تصریح کرد: باید در استان کردستان با توجه به فرهنگ در مورد سرمایه‌های اجتماعی صحبت کنیم تا متناسب با آن بتوانیم سایر سرمایه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره را هم داشته باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: رسانه یک واسطه بین مردم و مسوولین است و تمام تلاش مجموعه صدا و سیما در سطح  استان، این بوده که محور وحدت باشد.

عبدالملکی تصریح کرد: هرچه بتوانیم بین مسئولان وحدت و تعامل ایجاد کنیم در دستیابی به اهداف موفق‌تر عمل کرده‌ایم.

حرکت در مسیر توسعه اولویت رسانه ملی در استان است

وی اذعان داشت: گام برداشتن در مسیر توسعه اولویت شبکه استانی است و ما سعی کرده‌ایم که بیشتر مطالبات مردمی را مطرح کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اضافه کرد: پرداختن به مسائل و مطالبات مردم با هدف افزایش اعتماد مردمی و همچنین بیان اقدامات انجام گرفته در حوزه‌های مختلف از اهداف تعیین شده در صدا و سیمای استان کردستان است.

عبدالملکی افزود: در بحث مطالبه‌گری یک برنامه راهبردی در صدا و سیمای استان تدوین شده و براساس آن بایدها و نبایدهای مطالبه‌گری در تولید محتویات رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مطابه‌گری نباید به دشمنی، سیاه‌نمایی و احساس تبعیض و غیره منجر شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول