اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در تبدیل علم به ثروت از دنیا عقب هستیم

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت ارتباط بین مراکز علمی و بخش تولید، گفت: راه پیشرفت و تعالی از مسیر توسعه علمی و فناوری می گذرد.

در تبدیل علم به ثروت از دنیا عقب هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدرضا پورمحمدی امشب در آئین گشایش هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس، با قدردانی از دست اندرکاران این نمایشگاه، اظهار داشت: رینوتکس یک فن بازار است که خلاء ارتباطی بین فناوران و پژوهشگران با مراکز تولیدی و صنعتی را پر کند.

 وی با بیان اینکه گام های بسیار بزرگی برای توسعه علمی در کشور برداشته شده است، افزود: رتبه نخست تولید علم در دنیا و پیشرفت علمی در منطقه و سهم 1.6 درصدی از تولیدات علمی جهان برای کشورمان یک واقعیت است، اما در کنار آن واقعیت تلخی هم هست و آن اینکه از نظر تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت جایگاه خوبی نداریم.

 پورمحمدی با تاکید بر اینکه تلاش ها در این زمینه باید افزایش یابد، گفت: رویکرد جدید وزارت صمت در تقویت تولید داخلی و تامین نیازهای صنایع و بخش تولید توسط متخصصان و فناوران داخل ستودنی است.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در این زمینه، گفت: مطمئنا با تقویت ارتباط بین مراکز علمی و بخش تولید در بستر این نمایشگاه، بخشی از اهداف تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت محقق خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول