اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهبود عملکرد بنگاه‌های اقتصادی با توجه به سرمایه‌های اجتماعی

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان ،توجه به سرمایه‌های اجتماعی را عامل مهم ارتقاء بهره‌وری نیروی کار و بهبود عملکرد بهتر بنگاه‌های اقتصادی دانست.

بهبود عملکرد بنگاه‌های اقتصادی با توجه به سرمایه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هادی ابراهیمی، صبح امروز در حاشیه افتتاح واحد همیار کارکنان و خانه بهداشت کارگری شرکت معماران تجارت آفتاب جنوب اظهار داشت: هدف از  افتتاح این واحد، عملیاتی کردن برنامه راهبردی پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری و کمک به بررسی مسایل بهره‌وری، شناخت و حل نگرانی‌های شخصی کارکنان و توجه به سلامت روان آنها، کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ایمنی محیط کار است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد این شرکت در حوزه  اشتغال، مسؤولیت‌های اجتماعی، توجه و حمایت از نیروی انسانی، صیانت از نیروی کار و رعایت موارد ایمنی و بهداشتی، افزود: توجه به سرمایه‌های اجتماعی سبب ارتقاء بهره‌وری نیروی کار و بهبود عملکرد بهتر بنگاه‌های اقتصادی می‌شود. 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بدون سرمایه اجتماعی طی کردن راه‌های توسعه و تکامل اقتصادی ممکن نیست، اضافه کرد: بنگاه‌هایی موفق هستند که روی سرمایه اجتماعی که کارکنان آن مجموعه هستند، کار کرده باشند. 

ابراهیمی گفت: هرمزگان از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی توانمند برخوردار است و این شرکت با جذب ۹۷ درصد نیروی انسانی بومی نشان داد که توجه ویژه ای به نیروهای ماندگار استان دارد.

وی بر صیانت از نیروی کار و رعایت اصول ایمنی در محیط کار اشاره کرد و افزود: رویکرد بازرسان کار این اداره کل مشاوره در خصوص موارد ایمنی و جلوگیری از حوادث احتمالی است.

در ادامه ابن مراسم، مدیر کارخانه شرکت معمار تجارت آفتاب جنوب نیز گفت: این شرکت از سال ۹۳ راه اندازی شده و هم اکنون زمینه ایجاد اشتغال سه هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: این مجموعه از زمان راه اندازی در حال اجرای فازهای توسعه ای است که منجر به ایجاد اشتغال تعدادی زیادی از نیروهای بومی و ماندگار شده به طوری که ۹۷ درصد نیروهای این شرکت، بومی استان هستند.

دوستی بیان داشت: برای توسعه این مجموعه و ایجاد اشتغال ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. 

 مدیر کارخانه شرکت معمار تجارت آفتاب جنوب گفت: ایجاد نشاط و سلامت روان کارکنان، توجه به محیط زیست و رعایت اصول ایمنی همواره مورد توجه این شرکت است و در محور مسؤولیت‌های اجتماعی اقداماتی از جمله توجه به بهداشت و سلامت روان کارکنان مجموعه، ساخت مدرسه و مسجد، آزادی زندانیان و تحت حمایت قرار دادن خانواده‌های کم بضاعت اقداماتی را انجام داده است.

گفتنی است، تاکنون تعداد ۷ واحد همیار کارکنان در استان هرمزگان در شرکت‌های پتروصنعت گامرون و نفت ستاره خلیج فارس، شرکت آب منطقه‌ای و پالایشگاه نفت بندرعباس، هرمز پودر، فولاد هرمزگان و معماران تجارت آفتاب تاسیس شده که بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان این شرکت‌ها تحت پوشش خدمات این واحدها قرار دادند.

طرح همیار کارکنان ( EAP) یک برنامه ویژه محیط‌های کاری است که برای کمک به بررسی مسائل بهره‌وری سازمانی، شناخت و حل نگرانی‌های شخصی کارکنان و سایر مسائل شخصی موثر بر عملکرد شغلی آنان طراحی شده است.

مدیریت استرس، نگرانی‌های خانوادگی، تعادل بین کار و زندگی، سو ء مصرف مواد، مشکلات ارتباطی، مدیریت مرحله‌گذار زندگی، سلامت و امنیت شغلی، کیفیت زندگی کاری، خشونت و رفتارهای کاری ضد بهره وری و فرسودگی شغلی مهم‌ترین خدماتی است که در قالب EAP به کارکنان ارائه می‌شود.

در راستای بهبود کارآمدی محیط کار، ارتقاء سلامت و عملکرد کارگران، واحد همیار کارکنان و خانه بهداشت کارگری شرکت معماران تجارت آفتاب جنوب با حضور مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/88031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول