اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سرانه شهری هر گنبدی ۴۵۰۰۰۰ تومان/ طلب ۳۰ میلیاردی شهرداری گنبدکاووس از ادارات

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به لزوم همکاری برای تحقق بودجه و توسعه درآمدهای شهرداری گنبدکاووس، گفت: ادارات بدهکاری ۳۰ میلیاردی خود به شهرداری گنبدکاووس را پرداخت کنند.

سرانه شهری هر گنبدی ۴۵۰۰۰۰ تومان/ طلب ۳۰ میلیاردی شهرداری گنبدکاووس از ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، طیبه خلیلی صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه امسال بودجه شهرداری‌های استان در مجموع با افزایش خوبی رو به رو شده است، اظهار کرد: مجموع بودجه‌ شهرداری‌های شهرهای استان گلستان بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است که شهرداری گنبدکاووس ۸۲ میلیارد و شهرداری اینچه‌برون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تا کنون شهرداری گنبدکاووس موفق به تحقق ۴۲ درصدی بودجه خود یعنی حدود ۳۴ میلیارد تومان شده است، افزود: شهرداری اینچه‌برون نیز با درآمدی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان حدود ۳۶ درصد از درآمد بودجه خود را محقق کرده است.

* کمک ۷ میلیارد تومانی به شهرداری گنبدکاووس

مدیر کل امور شهری و شورا‌های استانداری گلستان با تاکید بر اینکه از محل اعتبارات استانی و ملی بالغ بر ۷ میلیارد تومان به شهرداری گنبدکاووس کمک شده است، خاطرنشان کرد: مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از محل تبصره دو ماده ۳۹ و ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن از محل ارزش افزوده پرداخت شده است.

خلیلی سرانه هر شهروند گنبدی را معادل ۴۵۰ هزار تومان دانست و تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه و پیشرفت شهر نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر و نهایتا افزایش این سرانه هستیم که بخشی از آن از طریق وصول و تسویه مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس است که حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

* لزوم توجه به مشارکت مردم در توسعه شهر

وی با اشاره به اینکه به دلیل حجم بالای مناطق متاثر از سیلاب ابتدای سال در گنبدکاووس بالغ بر ۲۵ درصد کل اعتبارات سیل را به این شهرستان اختصاص داده‌ایم، ادامه داد: ۷۵ درصد این اعتبارات از طریق ما به شهرداری‌ها و ۲۵ درصد آن از طریق اداره کل روستایی به روستاها تخصیص یافته است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه برای موفقیت شهرداری‌ها باید از مشارکت و پتانسیل‌های مردمی نیز استفاده کرد، گفت: توسعه بدون توجه به نقش مردم عملا قابل تحقق نبوده و تنها در حد یک شعار بدون پشتوانه باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول