اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«لیندسی هویل» به عنوان رئیس جدید مجلس عوام انگلیس منصوب شد

بعد از استعفای «جان برکاو»، نمایندگان پارلمان انگلیس، معاون وی که عضو حزب کارگر است را به عنوان رئیس جدید مجلس عوام انگلیس برگزیدند.

«لیندسی هویل» به عنوان رئیس جدید مجلس عوام انگلیس منصوب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از استعفای «جان برکاو» از سمت ریاست مجلس عوام انگلیس، نمایندگان پارلمان این کشور، سر «لیندسی هویل» عضو حزب کارگر و معاون برکاو را به عنوان رئیس جدید مجلس عوام انگلیس برگزیدند.

برکاو در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) در آخرین جلسه مجلس عوام پیش از تعطیل شدن به درخواست «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد به‌زودی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. او در این جلسه کاغذی بر روی صندلی خالی خود گذاشت که بر روی آن عبارت «ساکت شده» نوشته شده بود.

بنا به گزارش شبکه «بی‌بی‌سی»، لیندسی بعد از پیروزی در دور نهایی رأی‌گیری در مقابل «کریس بریانت»، به عنوان رئیس جدید مجلس عوام انگلیس منصوب شد.

رؤسای مجلس عوام انگلیس نقش نظارت بر مناظره‌ها و بحث‌های این مجلس را دارند و در خصوص نمایندگانی که باید در این مجلس سخنرانی کنند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

در چهارمین و آخرین دور از رأی‌گیری، لیندسی هویل که سال‌ها بعنوان معاون ارشد برکاور فعالیت داشته است، موفق شد ۳۲۵ رأی پارلمان را به دست آورد و این در حالی بود که رقیب وی کریس بریانت از حزب کارگر، ۲۱۳ رأی پارلمان را به دست آورد.

هویل سپس به نمایندگان پارلمان گفت: «این مجلس (عوام) تغییر می‌کند، اما تغییرات به سوی بهتر شدن است».

سال‌های آخر فعالیت برکاو در مجلس عوام، با کشمکش‌های شدید سیاسی اقتصادی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مقارن بود. مجلس عوام انگلیس سه بار توافقی که دولت این کشور برای اجرای برگزیت با بروکسل کسب کرده بود رد کرد و در نهایت به کلیات توافق چهارم که در پی تلاش‌های فشرده جانسون حاصل شده بود رأی مثبت داد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول