اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کتاب «گمشده دره سبز» منتشر شد

خاطرات محمدعلی کاظمی رزمنده ۱۶ ساله‌ عملیات خیبر در کتاب «گمشده دره سبز» چاپ و منتشر شد.

کتاب «گمشده دره سبز» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کتاب «گمشده دره سبز» خاطرات محمدعلی کاظمی است که توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.

کتاب «گمشده دره سبز» خاطرات محمدعلی کاظمی رزمنده ۱۶ ساله‌ عملیات خیبر است، که به قلم سیده مریم بازرگانی در 254 صفحه و در قطع رقعی توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.

سیده مریم بازرگانی درباره کتاب «گمشده دره سبز» گفت: این کتاب خاطرات محمدعلی کاظمی از روستای سبزدرق از توابع شهرستان سلطانیه است، که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی نوجوانی بیش نبودند، که با سن کم و با شور حال نوجوانی در جبهه‌های جنگ حاضر می‌شوند و در اسفندماه 62 در سن 16 سالگی به مدت هفت سال در عملیات خیبر به اسارت نیروهای عراقی درمی‌آیند.

بازرگانی با یادآوری اینکه از پاییز سال 1392 با حضور در کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی حوزه هنری زنجان و تهران نوشتن را آغاز کرده است، گفت: نوشتن کتاب «گمشده دره سبز» سال ۹۵ آغاز شد و تألیف آن نیز سه سال به طول انجامید. 

وی ضمن قدردانی از حوزه هنری زنجان به سبب فراهم کردن فضا و بستر مناسب برای انجام مصاحبه‌ها و دعوت از اساتید کشوری برای حضور در کارگاه‌های متفاوتی که به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری در حوزه هنری زنجان برگزار می‌شد، گفت: مصاحبه‌ها با محمدعلی کاظمی در حوزه هنری زنجان انجام شده بود که در ابتدا به مصاحبه‌های ابتدایی اکتفا شد اما به دلیل کلی‌گویی و ناقص بودن مصاحبه‌ها سوالات بسیاری ذهنم رل مشغول کرده بود که با مشورت گرفتن و راهنمایی اساتیدی چون استاد مرتضی سرهنگی و فرزاد بیات موحد تصمیم بر آن شد تا برای ارائه خاطراتی بهتر به مصاحبه‌های جزئی‌تری برسم و اسامی دوستان رزمنده عملیات خیبر با جزئیات در کتاب درج شود.

حوزه هنری استان زنجان با رویکرد تولید آثار فاخر هنری در قالب دفاع مقدس و تاریخ شفاهی و با نگرش و رویکردی فرهنگی و مذهبی چند سالی است که با فراهم سازی فضا و بستر مناسب برای نویسندگان و خاطر‌ه‌نویسان جوان استان طرح جمع‌آوری خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را آغاز کرده است.

انتهای پیام/73005/ق/20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول