اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌‌احصای نیاز ‌111 شرکت‌‌ دانش‌بنیان حمل و نقلی از سوی وزارت راه

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه‌‌ رسیدگی به درخواست‌‌ استارتاپ‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حمل و نقلی در شرف راه‌اندازی است، از احصای نیازهای 111 استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان از سوی وزارت راه خبر داد.

‌‌احصای نیاز ‌111 شرکت‌‌ دانش‌بنیان حمل و نقلی از سوی وزارت راه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه،‌ شهرام آدم‌نژاد اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه حمل و نقل دارد، در این راستا این وزارتخانه ‌با حدود 511 استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان‌ در حوزه حمل و نقل مصاحبه کرده و از ‌بین آنها نیازها و احتیاجات نزدیک به 111 استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان حمل و نقلی را احصا کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر احصای احتیاجات شرکت‌های دانش‌بنیان در مواردی نظیر ‌«ریسک سرمایه گذاری»، ‌«ریسک جذب نیروی انسانی‌، «عدم ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها»، «مقاومت کسب و کارهای سنتی در برابر کسب و کارهای نوین» و «جذب مشتری و بازاریابی» انجام شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اهمیت این موضوع تا حدی بود که با دستور مستقیم وزیر ‌راه و شهرسازی، کارگروهی برای شتاب‌دهی استارتاپ‌های این حوزه تشکیل شده است که علاوه بر رفع نیازهای خدمات و اطلاعات آنها، به این شرکت‌ها سمت و سوی درست را به منظور تجاری شدن و رسیدن به سطح خدمات‌دهی در مقیاس کلان نشان می‌دهد.‌

آدم‌نژاد یادآور شد: هم‌اکنون سامانه‌های رسیدگی به درخواست‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حمل و نقلی در شرف راه‌اندازی هستند تا این شرکت‌ها بتوانند در اسرع وقت و بدون واسطه مسائل و مشکلات خود را با مسئول مربوطه مطرح کنند و مشکلات‌ آنها در اسرع وقت مرتفع شود.

استارتاپ‌ها قادر به حل مشکل صنعت حمل و نقل خواهند بود‌

وی با اشاره به ‌حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک آذرماه امسال، اظهار کرد: یکی از رکن‌های اصلی این نمایشگاه ‌استارتآپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند زیرا محوریت آنها استفاده از فناوری اطلاعات (IT) و هوشمندسازی حمل و نقل است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: تقریباً‌ نیمی از تلاش‌های صنعت حمل و نقل کالا برای مدرنیزه شدن از سال 1998، با شکست همراه بوده و مشکل اینجا بود که شرکت‌ها نمی‌دانستند علاوه بر تغییر تکنولوژی، باید رویه تجاری خود را نیز تغییر دهند؛ اما اکنون فعالان‌ این حوزه، راهکارهای دیجیتالی تازه‌ای برای بقاء در این بازار به شدت رقابتی یافته‌اند، تغییرات به حدی جامع و کامل بوده که بزرگان سرمایه‌گذار‌ی سیلیکون ولی، روی موفقیت روز افزو‌ن این موضوع اتفاق نظر دارند و معتقدند که استارتاپ‌ها قادر به حل مشکل صنعت حمل و نقل خواهند بود.

وی گفت: استارتاپ‌های حمل و نقلی، با وجود اینکه تحت مالکیت خصوصی اداره می‌شوند، چنانچه در مسیر درست و مناسب هدایت شوند، می‌توانند دستاوردهای مثبت بسیاری زیادی را برای دیگر ذینفعان حمل نقل نظیر جامعه، دولت و سازمان‌ها به ارمغان بیاورند.

آدم‌نژاد افزود: نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل بستری مناسبی برای هم‌افزایی ‌بین فعالان این حوزه برای مطرح کردن بی‌واسطه مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان با مسئولان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، تجّار، دانشگاهیان و متخصصان حمل و نقل فراهم می‌کند.

‌ارتباط دولت و بخش خصوصی و تعامل فیمابین در هفته حمل و نقل

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل موجود در بخش حمل و نقل کشور، عدم تعامل مناسب و درخور بخش خصوصی و دولتی برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه است؛ دولت برای خود یک سری قوانین و مقرراتی دارد که ملزم به رعایت آنها بوده و سایر بهره‌برداران زیرساخت‌های حمل و نقلی نیز باید از آنها تبعیت کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: برخی از شرکت‌های خصوصی این قوانین را دست و پا گیر دانسته و از این رو حاضر به همکاری با دولت نیستند، در این راستا نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل فرصت مناسبی است تا شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های دولتی بی‌واسطه و در یک فضای مناسب با حضور دیگر متخصصان و فعالان بخش حمل و نقل داخلی و خارجی با یکدیگر به گفت‌و‌گو و تعامل پرداخته و مسائل و مشکلات و انتظارات یکدیگر را در محیط غیررسمی با یکدیگر در میان بگذارند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول