اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اخراج دانشجوی دانشگاه شیراز قانونی بود

روابط عمومی دانشگاه شیراز در جوابیه‌ای اخراج وحید موسوی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز را قانونی اعلام کرد.

اخراج دانشجوی دانشگاه شیراز قانونی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روابط عمومی دانشگاه شیراز در خصوص خبر اخراج یک دانشجو از این دانشگاه جوابیه‌ای را ارسال کرد که متن آن بدین شرح است:

«در پاسخ به سوالات مطرح شده آقای سید وحید موسوی، دانشجوی محترم کارشناسی ورودی سال 1392 رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، مراتب زیر جهت آگاهی درج می‌­گردد:

ماده 20 آیین نامه و مقررات آموزشی به شماره 138715/ و به تاریخ 22/7/91 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کلیه دانشجویان سال­های 91 و 92، چنین اظهار می­‌نماید: دانشجویانی که دارای سه نیمسال متوالی یا متناوب مشروط آموزشی باشند، مشمول حکم اخراج از دانشگاه می­‌گردند. 

در ماده 13 آیین نامه یاد شده، آمده است که: حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره کارشناسی ده نیمسال (پنج سال) می‌باشد. نامبرده در نیمسال­‌های دوم 92، 93 و 94 مشروط آموزشی گردیده و طبق  ماده 20 (بند 1) ، مشمول حکم اخراج می­‌گردید، ولی کمیسیون موارد خاص دانشگاه، ارفاقاً با صدور مجوز ادامه تحصیل نامبرده از نیمسال اول 1395 موافقت نموده است.

کمیسیون موارد خاص دانشگاه به تاریخ 14/11/ 96 با صدور مجوز ادامه تحصیل ایشان برای نیمسال‌­های اول و دوم 97، به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، موافقت نمود؛ در پی آن سازمان وظیفه عمومی ناجا (نامه شماره ۹۲۰۳۰۴۲۲۷ مورخ 5/6/97) با تمدید معافیت تحصیلی نامبرده تا تاریخ 31/6/98 موافقت نموده است.

قسمت 3 از بند ب دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی به شماره 9610/د ت/2/23 به تاریخ 5/10/96 سازمان وظیفه عمومی ناجا، که طی نامه شماره 288205/4 به تاریخ 3/11/1396 معاون محترم وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، به روسای محترم دانشگاه­‌های کشور ابلاغ گردیده، تصریح می­‌نماید: « آن دسته از مشمولانی که در سنوات مجاز تحصیلی (سنوات اولیه+ارفاقی) موفق به فراغت از تحصیل نشوند، صرفاً در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی و امکان فراغت از تحصیل طی نیمسال اول مهلت معرفی، با درخواست دانشگاه و ثبت آن در دفتر پلیس+10، صدور مجوز ادامه تحصیل در مهلت معرفی بدون لحاظ غیبت برای آنان فراهم خواهد شد.»

متاسفانه نامبرده در نیمسال دوم سنوات ارفاقی موضوع این دستورالعمل، مجدداً برای چهارمین بار (نیمسال دوم 97) مشروط آموزشی گردیده و پیشرفت تحصیلی نداشته است؛ بر این اساس نامبرده حائز شرایط مندرج در این بند نمی­‌باشد.

درخواست ادامه تحصیل نامبرده برای بررسی در کمیسیون موارد خاص استانی به تاریخ 20/6/98 مطرح و برای یک نیمسال با آن موافقت شد و مراتب جهت اجرا به مدیریت امور آموزش فرستاده شد. در بررسی کارشناسی امور آموزشی با توجه به توضیحات ارائه شده در بند 5 عدم امکان اجرای حکم کمیسیون به معاون محترم آموزشی دانشگاه اعلام گردید و ایشان نظر کارشناسی مدیریت آموزشی دانشگاه مبنی بر عدم امکان اجرای مصوبه کمیسیون موارد خاص استانی را تایید نمودند.

تقاضای دانشجو برای تجدید نظر توسط معاون محترم آموزشی دانشگاه به کمیسیون موارد خاص استانی جهت بررسی ارجاع گردید و کمیسیون موارد خاص استانی به تاریخ 17/7/1398 با توجه به موارد مطروحه در بند  5 و سایر شرایط آموزشی نامبرده (4 نیمسال مشروط آموزشی و نداشتن سنوات تحصیلی) حکم اخراج را تایید نمود. 

لازم بذکر است که دانشگاه به نامبرده در موارد دیگری، از جمله حذف درس ریاضی مهندسی در نیمسال اول 95 و حذف نیمسال اول 93 و ... نیز ارفاق آموزشی نموده، که در غیر اینصورت تعداد نیمسال­‌های مشروطی نامبرده افزایش می‌­یافت.

به این ترتیب علیرغم تصریح آیین نامه و مقررات آموزشی و با عنایت به ارفاق های متوالی دانشگاه شیراز در حق دانشجوی محترم آقای سید وحید موسوی، هیچ قانون و مصوبه‌ای که ایشان را دوباره به تحصیل برگرداند وجود ندارد و قانوناً ایشان از دانشگاه اخراج شده است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول