اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«مولوی» آمد، «گیاه‌شناس» رفت/ از پچ پچ‌های در گوشی تا خنده‌های زیرزیرکی

پنجاه و سومین صحن شورای شهر همدان پس از حدود یک سال شاهد بازگشت مجدد ابراهیم مولوی و بدرقه عضو علی‌البدل بود.

«مولوی» آمد، «گیاه‌شناس» رفت/ از پچ پچ‌های در گوشی تا خنده‌های زیرزیرکی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پنجاه و سومین جلسه صحن شورا با نطق پیش از دستور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با موضوع سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری آغاز و مقرر شد با ارائه گزارش نشست «راه ابریشم» توسط شهردار و سخنان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ادامه یابد.

همچنین مقرر شد فرماندار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و معاون مالی شهردار نیز در ادامه جلسه حضور یافته و بررسی ۱۰ نامه در دستور کار قرار گیرد.

پس از صحبت‌های شهردار و ارائه گزارش تصویری نشست، ابرهیم مولوی که قبلاً سلب عضویت شده بود و با پیگیری قانونی و بعد از ۱۱ ماه از امروز دوباره به شورا بازمی‌گردد، به همراه فرماندار، وکیل و تعدادی از همراهان خود وارد صحن شد؛ سلام و احوالپرسی مولوی با برخی از اعضای شورا گرم بود و با برخی سرد.

با ورود مولوی رئیس شورا خواستار ارائه سخنان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و فرماندار و ادامه جلسه شد و پس از سخنرانی ایوبی نوبت به سخنرانی فرماندار رسید.

فرماندار همدان با اشاره به اظهار نظر خود مبنی بر فعالیت‌های کم‌نظیر فرهنگی شورا و شهرداری در این دوره در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اعتقاد ما نیز همین است.

حسین افشاری گفت: باید هرچه می‌توانیم روی مباحث گردشگری و جذب گردشگر کار کرده و همدان را به دنیا معرفی کنیم.

وی در ادامه فلسفه حضور خود در این جلسه را ابلاغ یک رأی قانونی دانست و بیان کرد: طی قریب به یک سال گذشته با یک فرآیند قانونی جواد گیاه‌شناس را به عنوان جانشین ابراهیم مولوی معارفه می‌کنم، او منشأ خدمات ارزشمندی بود و لازم می‌دانم از ایشان تقدیر کنم.

فرماندار همدان به شکایت مولوی از شورای حل اختلاف استان و نه شورای شهر همدان اشاره کرد و افزود: فرآیندهای مختلفی طی شده بود و چهار جلسه در شورای حل اختلاف موضوع بررسی شد.

وی با اشاره به چهار سطر ابتدایی موضوع مورد بررسی در جلسات تصریح کرد: موضوع در هیأت مرکزی حل اختلاف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نتیجه ختم رسیدگی اعلام و رأی مبنی بر سلب عضویت از شورای شهر برای مدت باقی مانده دور پنجم مواجه با اشکال و به نقض آن اتخاذ تصمیم می‌شود و این رأی قطعی است.

افشاری: رأی از وزارت کشور و دبیر شورای حل اختلاف کشور به استاندار ابلاغ شد

افشاری با بیان اینکه این رأی روز گذشته از وزارت کشور و دبیر شورای حل اختلاف کشور به استاندار ابلاغ شد ادامه داد: استاندار امروز رأی را به معاون عمرانی و بنده ابلاغ کرد و فلسفه حضور بنده معرفی آقای مولوی و تقدیر از زحمات آقای گیاه‌شناس است.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است پایتخت تاریخ و تمدن و تراز شهر همدان به عنوان یک شهر جهانی است و طبیعتاً شورای شهر، فرماندار، شهردار و رئیس شورا و اعضای شورا نیز در تراز همدان جهانی هستند.

وی با تقدیر مجدد از مولوی و گیاه‌شناس یادآور شد: این تشکر به دلیل الزام به رعایت قانون و دوری از حواشی است و ریاست آقای گردان در شورا همراه با آرامش طی یک سال گذشته قابل تقدیر است.

در این بین صحنه‌های جالب صحبت در گوشی برخی از اعضا با یکدیگر و صحبت‌های در گوشی و خنده‌های مولوی با عسگریان و رحیمی‌فر و خوش و بش مولوی و کاووسی‌امید از دو طرف میز قابل توجه بود.

در ادامه جلسه گردان با بیان اینکه اکنون همه حاضران در جلسه می‌بینند آقایان مولوی و گیاه‌شناس همچون دو برادر هستند و امید است رسانه‌ها نیز به دوستی این دو عزیز و همه اعضای شورا دقت کنند، تریبون را در اختیار مولوی قرار داد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه خدا را شاکرم یک بار دیگر به بنده توفیق داد در خدمت مردم شریف و نجیب همدان باشم اظهار کرد: بار دیگر این افتخار به من داده شد لباس خادمی و نوکری مردم همدان را به تن بپوشم و بتوانم باری از مشکلات آنها را که در دو دوره به بنده اعتماد کرده و رأی خود را به امانت نزد من گذاشته بودند بردارم، حقی که غصب شده بود به صاحب اصلی آن که مردم شریف همدان است برگردانده شد.

وی با عذرخواهی از افرادی که طی این مدت موجب رنجش آنها شده بود گفت: اگر در این مسیر باعث رنجش کسی شدم حلالیت می‌طلبم.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: ۱۵ مهرماه سال گذشته وقتی شورا را چند روز قبل از آن به آقای گردان دادم و از ریاست شورا فارغ شدم، مصوبه‌ای که قبل از آن برای درمانم بود را پیگیری کردم.

وی به مراجعه بیش از ۳۲ بار خود به خارج از کشور برای درمان از سال ۶۵ اشاره کرد و افزود: هیچ بار این اتفاق برای من نیفتاده بود؛ با مرخصی قانونی این مجموعه و لطف و امضای این عزیزان تا ۱۵ آبان مرخصی داشتم.

مولوی با بیان اینکه ۱۵ آبان ماه سال گذشته با توجه به اینکه مرخصی اتمام یافت و روند درمان طولانی شد به آقای بادامی‌نجات ایمیلی فرستادم و خواهش کردم که در همان جلسه مطرح شده بود تصریح کرد: همه دوستان مصوب کرده بودند به دلیل شرایط جسمی بنده مرخصی دوم ۴۵ روزه را مصوب کرده بودند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به تصویب مرخصی با خیال راحت آنجا ماندم و کارهای درمانی را انجام دادم ادامه داد: ۲۱ روز بعد از تصویب مرخصی دوم در ششم آذرماه کمیته انطباق با آن مخالفت می‌کند و می‌گوید هر عضو شورا نمی‌تواند بیش از یک ماه مرخصی داشته باشد؛ به نظر شما من باید ۲۱ روز در آلمان کشوری که شبی ۲۰۰ یورو پول هتل می‌دادم منتظر می‌ماندم تا ببینم اینها چه کار می‌کنند؟

عضو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: روی تخت بیمارستان بودم که گفتند مخالفت شده و دوستان گفتند طبق روال باید عضو علی‌البدل که اولین عضو، آقای گیاه‌شناس است دعوت می‌شود و زمانی که شما آمدید مراحل قانونی انجام می‌شود که من هم گفتم مشکلی نیست.

مولوی: وقتی برگشتم با شرایط عجیب و غریبی مثل جنگ احزاب مواجه شدم نقاب‌ها در صورت دوستانه اما شمشیرها آغشته به زهر هلاهل

وی یادآور شد: زمانی که بنده برگشتم و همه مدارک و مستندات را ارائه دادم جالب بود با یک شرایط عجیب مواجه شدم شرایط عجیب و غریبی مثل جنگ احزاب نقاب‌ها در صورت دوستانه اما شمشیرها آغشته به زهر هلاهل بود.

مولوی با تأکید بر اینکه دوستان و آقای گردان که مرخصی قانونی بنده را امضا و ابلاغ کرده بودند زیر آن زدند و غیرموجه اعلام شد اظهار کرد: بنده روال قانون را که کمیته انطباق و شورای حل اختلاف استان و مرکزی بود پیگیری کردم و روند قانونی در چهار جلسه شورای حل اختلاف مرکزی بررسی شد.

وی با بیان اینکه حدود سه ماه پیش رأی برگشت بنده صادر شده است گفت: کسانی که منافع نامشروع داشتند در شهر اجازه نمی‌دادند من برگردم و حتی همین امروز هم برگشت مرا تکذیب می‌کردند؛ ولی از آنجا که خدا همیشه یار و یاور مظلومان است و من مظلوم واقع شده بودم خدا کمک کرد و این اتفاق افتاد.

مولوی: یک عده در شهر دارند خیانت می‌کنند

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: امروز به برکت خون‌های شهدایی که برای حاکمیت قانون و قانونمندی برای این مملکت ریخته شده و متأسفانه یک عده بی‌توجه به این خون‌ها دارند خیانت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بنده به شورا برگشتم و با کسی دعوا ندارم افزود: آقای گیاه‌شناس برادر بنده هستند و مشکلی هم با هم نداشتیم و کسان دیگر این وسط آتش‌بیار معرکه شدند؛ کسانی که با بی‌انصافی و بی‌تقوایی دنبال پرونده‌سازی برای من بودند از سازمان بازرسی تا محل کار سابق من، سیستم قضائی و امنیتی و انتظامی دنبال پرونده‌سازی بودند که مرا بزنند.

مولوی تصریح کرد: گفتم به والله شورا هیچ چیزی ندارد که شما می‌خواهید اینگونه مرا کن فیکون کنید و بزنید، بنده دو دوره بودم چیزی نبوده اگر شما می‌دانید چیزی هست به ما هم بگویید.

وی با بیان اینکه همه آنهایی که ندانسته به بنده تهمت و افترا زدند و شایعات را دامن زدند بخشیدم و حلال کردم ادامه داد: اما آنهایی که عامدانه و آگاهانه تهمت زدند و افترا بستند را نه در این دنیا و نه در آن دنیا نخواهم گذشت و باید جوابگو باشند.

این عضو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: به یکی از آشناهای ما گفته بودند وسط میدان امام (ره) ۷ خمره ۷۰۰ کیلویی درآمده و مولوی با خودش برده خارج از کشور و ایشان جواب داده بود مولوی را می‌شناسی عصا دستش هست و ۲۰۰-۳۰۰ گرم بیشتر نیست او عصا را به زور می‌گیرد چطور ۷ خمره ۷۰۰ کیلویی را با خودش برده است؟

وی یادآور شد: اگر پیگیری کردم و اگر به موارد قانونی شکواییه خود را اعلام کردم فقط به دفاع از حق مردمی که بر منت گذاشته بودند و صیانت از آبروی خانواده‌ای که بیش از ۲۰ شهید برای نظام و امنیت داده بوده است.

مولوی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی جاهایی هست که از ظلم برخی جلوگیری می‌کند اظهار کرد: با عزت و با افتخار و سربلند از همه تهمت‌ها، افتراها و پرونده‌سازی‌ها بیرون آمدم و با سینه ستبر آمده‌ام برای مردم همدان خدمت کنم.

وی گفت: ماده 92 که فرماندار اشاره کرد 6 بند دارد بند ششم آن اشد مجازات است و بنده را به اشد مجازات رسانده بودند.

مولوی: کسانی که آمد‌ند کوله‌باری از حرام برای خودشان انباشته کنند و بروند مردم شریف همدان مثل کف روی آب آنها را بیرون خواهند کرد

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: اعلام کرده بودند یا جای ایشان در این استان است  یا جای من ولی معلوم شد چه کسی شرمنده شد و جای چه کسی در این استان است؛ اینجا خانه ماست همانطور که در خرمشهر عراقی‌ها نوشتند آمده‌اند بمانیم اما با لگد بیرونشان کردیم کسانی که آمد‌ند در این شهر کوله‌باری از حرام برای خودشان انباشته کنند و بروند مردم شریف همدان آنها را مثل کف روی آب بیرون خواهند کرد و در این شک نکنید.

وی با تأکید بر اینکه بدانید و آگاه باشید در مدت این 11 ماه بر من و خانواده من چه گذشت افزود: خدا آنهایی را که خیانت کرده بودند در این دنیا به نتیجه کارشان رساند؛ رشوه‌های میلیاردی و بازداشت‌های شبانه و چشم بسته بردن نتیجه خیانت‌ها بود و در مابقی نیز نصرت الهی نزدیک است.

مولوی با بیان اینکه تنها و تنها بدهکار مردم شریف و نجیب همدان هستم تصریح کرد: بدهکار اعضای شورای شهری هستم که با وجود داشتن زاویه فکری سیاسی با بنده، مردانه پای حق ایستادند نه پای بنده، مدیون عزیزانی هستم که علیرغم تهمت‌ها و افتراها کنار من ماندند و به این دوستانم افتخار می‌کنم.

مولوی: چهار نامه دادند که مولوی باید برگردد اما آقایان کدخدا اجازه ندادند

وی با بیان اینکه برمبنای اعلام دوستان حقوقی وزارت کشور چهار نامه دادند که مولوی باید برگردد اما آقایان کدخدا اجازه ندادند ادامه داد: مشورتی که انجام شده و مشاوره‌ای که دادند حتما شکایت کیفری و قضائی علیه آنها خواهم کرد و باید جوابگو باشند به دلیل اینکه تمام الفاظی که به بنده نسبت دادند شایسته خود و خانواده‌شان بود.

این عضو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: آنهایی که فکر می‌کردند با نبودن مولوی جایشان باز می‌شود و راحت اتفاقات می‌افتد مطمئن باشید این اتفاق نخواهد افتاد.

عضو علی‌البدل شورای شهر همدان نیز در ادامه با بیان اینکه قصد ندارم وارد مباحثی شوم که آقای مولوی عنوان کردند یادآور شد: بحث اصلی تمکین به قانون بود و ما هم تمکین می‌کنیم اما قانون یک فرصت دیگر و بستر مناسب را برای ما فراهم کرده است.

جواد گیاه‌شناس با تأکید بر اینکه قطعاً همچنان که ایشان تلاش کردند تا حقوق موکلان خود را به منصه ظهور برسانند این فضا و بستر برای ما نیز فراهم است اظهار کرد: هیچ وقت در این دوران تلاش نکردم مباحثی که ایشان می‌گویند از پرونده‌سازی و این مطالب انجام دهم چون احساس می‌کردم وظیفه من نیست.

گیاه‌شناس: متن سلب عضویت استان و هیأت حل اختلاف مرکزی را منتشر کنید

وی با بیان اینکه یک بار که به وزارت کشور رفتم برای موضوع مرخصی اول مرا راه ندادند و از اسم ایشان استفاده کردم تا مرا راه دهند که حلالیت می‌طلبم گفت: خواهش بنده این است متن سلب عضویت استان و هیأت حل اختلاف مرکزی را منتشر کنید.

عضو علی‌البدل شورای شهر همدان تصریح کرد: قصد ندارم به پشت صحنه‌ها و پشت پرده‌هایی بپردازم که چرا و چگونه کسانی دنبال این بودند که شما برگردید چراکه احساس می‌کنم ظرفیت شورا و مدیریت شهری قطعاً بسیار بالاتر است.

وی با بیان اینکه به شهروندان وعده می‌دهم فقط رأی هیأت حل اختلاف مرکزی را نداشتیم لایحه اعتراضی تنظیم شده است ادامه داد: بارها اعتراض کردم به بسیاری از موارد و موضوعات که مرتبط با مسئله مرخصی شما نبود اما کسی جوابگو نبود و توجه نکرد به حقوق ما هم توجه نشد.

گیاه‌شناس با تأکید بر اینکه از همان ابتدا مرخصی‌های اول شما مطرح بود خاطرنشان کرد: امروز هم استعلامی از اداره گذرنامه گرفتم که نشان می‌داد مرخصی اول شما نیز مشکل داشت و برای تکمیل روند درمان و فرصت مطالعاتی بود ولی در فرصت مطالعاتی پنهان شد.

وی با بیان اینکه قصد ندارم به این موارد برسم یادآور شد: لایحه‌ها و زمینه‌ای وجود دارد اگر فرصتی برای بازگشت بود باز هم با تمام تلاش به دور از تمام موضوعات و مسائل و حواشی که قصد داشتند ما را به آن سمت بکشند تلاش می‌کنیم تا شهری سرفراز داشته باشیم.

نکته قابل توجه در این بین این بود که عضو جوان شورا هنگام ایراد سخنان مولوی از صحن خارج شد و نیمه‌های صحبت وی به صحن بازگشت.

گردان: مولوی از شورای شهر گلایه و شکایتی نداشته است

رئیس شورای شهر همدان پس از اتمام سخنان این دو خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار کرد: دیگر این بحث را تمام شده بدانید آقای مولوی برگشتند و اگر مراحل قانونی می‌خواهد طی شود و یا هر مسئله دیگر با خود آقای گیاه‌شناس برمی‌گردد و ارتباطی به شورا پیدا نمی‌کند.

کامران گردان با بیان اینکه چیزی از عمر شورا نمانده است گفت: یک سال و دو ماه مانده و سال آخر سال انتخابات است و همه دنبال مباحث انتخاباتی هستند؛ خبرنگاران سعی کنند تفاهم و همدلی باشد.

وی با تأکید بر اینکه استدعا دارم بحث‌های حاشیه‌ای و فضای مجازی را از ذهن خود خالی کنند بیان کرد: بنده مصاحبه‌ای در این رابطه نخواهم کرد؛ فرماندار گفتند آقای مولوی از شورای شهر گلایه و شکایتی نداشتند بلکه از شورای حل اختلاف استان شکایت داشته‌اند و ما دعوایی نداشتیم و بر اساس روند قانونی مراحل طی شد.

رئیس شورای شهر همدان افزود: اگر خبرنگاران می‌خواهند در این موضوع مصاحبه‌ای داشته باشند با استاندار و یا فرماندار صحبت کنند.

این گفته‌های گردان خنده‌ها و نگاه‌های معنی‌دار مولوی را به دنبال داشت و در ادامه تنفس برای خداحافظی گیاه‌شناس و اقامه نماز اعلام شد و اعضای شورا گیاه‌شناس را از شورا بدرقه کردند.

انتهای پیام/89039/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول