اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازگشت غیرنظامیان به مناطق استقرار ارتش سوریه در نوار مرزی با ترکیه

با ورود یگان‌های ارتش سوریه به مناطقی جدید در شمال استان الحسکه، اهالی این مناطق در حال بازگشت به منازل خود هستند.

بازگشت غیرنظامیان به مناطق استقرار ارتش سوریه در نوار مرزی با ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یگان‌های ارتش سوریه در راستای تکمیل عملیات استقرار خود در استان الحسکه در دورترین نقطه شمال شرق سوریه نزدیک مرز با ترکیه در مناطق مرزی ریف شرقی شهر «القامشلی» مستقر شدند.

به گزارش سانا استقرار نیروهای ارتش در نوار مرزی با ترکیه در راستای تحکیم امنیت و ثبات منطقه و حفاظت از جان غیرنظامیانی است که به محض ورود ارتش به روستاهایشان در حال برگشت به خانه و کاشانه خود در آنجا هستند.

یگان‌های ارتش سوریه در نوار مرزی با ترکیه در یک امتداد تقریبا 60 کیلومتری از شهر القامشلی در غرب به سمت شهر المالکیه در شرق مستقر شدند و پست‌هایی را در منطقه به منظور تامین امنیت و حفاظت از اهالی آن ایجاد کردند.

 

بر اساس این گزارش واحدهای ارتش سوریه در دو شهرک القحطانیه و الجوادیه و روستاها و شهرک‌های دیرغصن، عتبة، تل الحسنات، تل السید، ملا عباس، قحطانیة، کردیم فوقانی، تل جهان و تل خرنوب  مستقر شدند تا از اهالی آنجا در برابر حملات گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه حفاظت کنند.

سانا آورده است: با ورود یگان‌های ارتش سوریه به ریف‌های القامشلی و  تل تمر و همچنین ریف شرقی راس العین اهالی آنجا که از بیم حملات ترکیه و گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه خانه‌های خود را ترک کرده بودند در حال بازگشت به این مناطق هستند.

یگان‌های ارتش سوریه در روزهای اخیر در ادامه استقرار خود در ریف شمالی الحسکه به شهرهای الدرباسیه، عامودا و روستاها و شهرک های دودان در تل عفر و خراب کورد در ریف غربی القامشلی و شماری از روستاها و شهرک های ریف شمال شرقی این استان در مرزهای سوریه و ترکیه از ریف شرقی راس العین در غرب تا القامشلی در شرق وارد شدند و مواضع خود را در محوری به طول تقریبا 90 کیلومتر تثبیت کردند.

نظامیان ترکیه در ادامه تجاوز خود به خاک سوریه صبح روز سه شنبه تجهیزات نظامی به روستای السوده در ریف راس العین فرستادند،  آن هم پس از اینکه در آنجا یک پست نظامی ایجاد کرده بودند. روز دوشنبه آنها سه خانه،  چهار مغازه و انبار کشاورزان در این روستا را تخریب کردند تا پست نظامی خود را در آنجا وضع کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول