اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عدم توافق احزاب سیاسی عراق بر سر برکناری نخست وزیر

نماینده ائتلاف «النصر» خبر داد که رهبران فراکسیون‌های سیاسی عراق بر سر راهکاری برای برکناری یا استعفای نخست وزیر این کشور به توافق نرسیدند.

عدم توافق احزاب سیاسی عراق بر سر برکناری نخست وزیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فالح الزیادی» نماینده ائتلاف «النصر» در پارلمان عراق درباره جدیدترین رایزنی‌های احزاب درباره استعفای دولت سخن گفت.

الزیادی در جمع خبرنگاران گفت که «سه روز گذشته بی‌نتیجه بود و رهبران فراکسیون‌ها، بر سر راهکاری برای برکناری یا استعفای نخست وزیر، به توافق نرسیدند».

شبکه خبری السومریه به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که «نشست‌های زیادی بین رهبران سیاسی در بغداد برگزار شد، ولی عدم حضور ملت عراق و آگاه نبودن از نظر و موضع آن درباره هر گونه توافقی [بر سر سرنوشت نخست وزیر]، باعث شده است که توافق بر سر این مسئله دشوار باشد».

ائتلاف النصر که رهبری آن بر عهده «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق این کشور است، در پی استیضاح دولت کنونی عراق است.

«آیات مظفر نوری» سخنگوی این ائتلاف پنجشنبه (۳۱ مرداد) گفت که ائتلاف مذکور در صورت عدم اعتماد به کابینه، جایگزینی برای نخست‌وزیر کنونی عراق دارد.

سخنگوی ائتلاف النصر ضمن تهدید به برکناری دولت عبدالمهدی، گفت که «ما برای اداره و مدیریت کشور چشم‌انداز داریم. ما رهبر زبده و موفق و حمایت مردمی داریم و این حق ائتلاف‌ها است که نامزد خود را معرفی کنند».

العبادی چندین بار از تمایل خود برای بازگشت به قدرت در این کشور گفته و ادعا می‌کند که در این رابطه «قصد خیر» دارد. او در مورد «خطر بازگشت درگیری فرقه‌ای» به عراق هشدار داد و گفت که دولت فعلی عراق راهی جز این ندارد که به تصمیمات و گام‌های اتخاذ شده در دوران حکومت وی برگردد.

العبادی از آنچه وجود فساد در دولت فعلی عراق خوانده، انتقاد کرد و گفت که فساد جدیدی تحت عنوان «فروش مناصب» به دولت اضافه شده است که در گذشته غیر علنی بود ولی الآن این فساد علنی شده است.

در همین ارتباط،  یکی از رهبران ائتلاف «دولت القانون» گفت که العبادی خود را گزینه جایگزین برای عبدالمهدی می‌داند و برای بازگشت به قدرت روی تظاهرات و اعتراض‌های تابستانی عراق حساب باز کرده است(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول