اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به همراه مدیر عامل سازمان اقصادی رضوی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کرد.

بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس به نقل از روابط عمومی و بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، سایت انرژی و تعدادی از واحدهای مینی پالایشگاهی، بزرگترین واحد کاشی سرامیک شرق و شمال کشور که بزودی افتتاح می‌شود و سایت ریلی و باراندزی از جمله بخش‌هایی بود که از سوی سردار سرلشکر صفوی و هیات همراه مورد بازدید قرار گرفت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه حضور خود در دروازه طلایی اقتصاد ایران، در نشستی مشترک با مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی و مدیر عامل و مدیران منطقه ویژه و امام جمعه و مسؤولین سرخس با دستاوردهای این منطقه در حوزه سرمایه‌گذاری و لجستیک آشنا شد‌ و در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بزرگترین منطقه تجاری و اقتصادی شمال و شرق کشور ایران قرار گرفت.

در ادامه مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی با اشاره به سرمایه گذاری کلان آستان قدس رضوی در این منطقه به نقش ممتاز منطقه ویژه اقتصادی سرخس در عرصه تجارت بین الملل بخصوص حوزه cis پرداخت .

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته منطقه ویژه اقتصادی بزودی تحولی عظیم در اقتصاد ملی و منطقه ایجاد نموده که این مقوله در رفع محرومیت از این منطقه تاثیر گذار است.

رضا فاطمی امین، عصر دوشنبه در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، به بیان مأموریت‌های تخصصی منطقه ویژه اقتصادی سرخس و حیطه فعالیت آن در بخش جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و صنعت حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی پرداخت.

احمد صادقی گلمکانی نیز توضیحاتی را در خصوص برنامه‌های کلان منطقه ویژه اقتصادی سرخس در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین تشریح جایگاه خراسان رضوی به عنوان پایتخت معنوی و توریستی ایران به مهمانان در این نشست ارائه کرد.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی سرخس با 5290 هکتار وسعت دومین منطقه ویژه بزرگ کشور و اولین و تنها منطقه و جایگاهی است که خطوط ریلی عریض آسیای میانه را به داخل سایت خود متصل نموده است؛ خطوط ریلی سرخس 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری و صادرات و واردات ریلی کشور را دارا است که در 160 کیلومتری مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول