اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

هنجارشکنی در ساحل «کنگان» و غفلت مسؤولان

پوشش های نامناسب برخی مسافران و گردشگران به یکی از معضلات فرهنگی این روزهای کنگان تبدیل شده است.

هنجارشکنی در ساحل «کنگان» و غفلت مسؤولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، صلاح خنافره: کنگان یکی از شهرستان‌های جنوب استان بوشهر است که در فصول پاییز، زمستان و همچنین تا اواسط بهار، هوای بسیار خوب و مطبوعی دارد که این موضوع فرصتی مناسب برای گردشگران استان‌های هم‌جوار است تا شهرستان کنگان را به عنوان میزبان و مکانی مناسب برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته خود انتخاب کنند.

عمده مسافرانی که وارد شهر کنگان می‌شوند، نوار ساحلی را جهت اسکان انتخاب می‌کنند. برخی مواقع حجم بالای مسافران به حدی است که جای خالی برای پارک خودرو و یا جای نشستن در پارک‌های ساحلی پیدا نمی‌شود و اصطلاحا خیابان‌های ساحلی قفل می‌شود.

مردمان جنوب به‌خصوص کنگان به دیار مهربانی و مردم آن به مهمان‌نوازی و خونگرمی مشهور هستند؛ این موضوع از جمله دلایلی است که گردشگران در تعطیلات، کنگان را به عنوان مقصد تفریح و گردش خود انتخاب کنند.

گردشگران عمدتا در خیابان ساحلی و در پارک‌ها و دقیقا روی فضای سبز چادر می‌زنند و مستقر می‌شوند در حالی که در کلان شهرهایی مثل تهران، شیراز، اصفهان و ... چادر زدن و اسکان روی چمن‌ها ممنوع است و تحت هیچ شرایطی این اجازه را به مسافر نمی‌دهند‌ حتی در بعضی مواقع مشاهده شده که چمن‌ها را کاملا آبیاری( خیس ) می‌کنند تا مسافران نتواند بنشیند و یا چادر بزنند اما متاسفانه در شهرستان کنگان نه تنها با این چادرزنی‌ها مقابله نکرده‌اند، بلکه معضل دیگری نیز ظاهر شده است که جای متولیان امر در اینجا خالی است.

این تازه یک روی سکه است و متأسفانه بعضی از‌ مسافران متاسفانه پس از شنا در دریا با پوشش نامناسب به محیط پارک و بین مردم می‌آیند که حتی مشاهده شده برخی از آنها با این پوشش در شهر تردد می‌کنند و به کارهای خود از جمله خرید می‌پردازند. با این کار، حقوق دیگر شهروندان تضییع می‌‌شود و حتی برخی از خانواده‌ها به خاطر همین مسائل از رفتن به پارک و تفریح کنار دریا منع شده‌اند؛ در واقع یکی از حقوق شهروندی آن‌ها تضییع شده‌ است.

احترام و تکریم مسافران امری پسندیده است اما گردشگران هم باید به این نکته توجه کنند که احترام به قانون و هنجارها در واقع در وهله اول احترام به شخصت خود آنهاست، بنابراین نباید با رفتار خود موجب هنجارشکنی شوند. هرچند متأسفانه فراموشی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بی‌توجهی مردم و مسؤولان به این فریضه مهم یکی از عوامل اصلی مشاهده چنین رفتارهایی است.

به نظر می‌رسد در شورای فرهنگ عمومی کنگان باید تدبیری برای این معضل اندیشیده شود و شهرداری، نیروی انتظامی، فرمانداری و دادستانی به این مقوله ورود کرده و اجازه ندهند فضای شهرستان به سمت پوشش‌های نامتعارف سوق پیدا کند چرا که تداوم این مسئله باعث ایجاد تنش‌هایی خواهد شد که جلو‌ه‌ فرهنگی کنگان را تخریب می‌کند.

 حضور گردشگران در شهرستان مزایای زیادی برای کنگان دارد اما در کنار این مزایا معایبی نیز وجود دارد که نیاز است مسؤولان امر ورود کرده و با برنامه‌ریزی‌های مناسب و لازم این معایب را رفع کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول