اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

باید آداب بین الطلوعین آخرالزمان را رعایت کرد

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: در بین الطلوعین آخرالزمان باید آداب را رعایت کنیم یعنی باید بیدار بود تا فتنه های آخرالزمان انسان را مفتون و خواب آلود نکند.

باید آداب بین الطلوعین آخرالزمان را رعایت کرد

حجت الاسلام منصور امامی مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگه صنعتی ارومیه در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: اگر ما منتظر امامی هستیم که به خورشید تشبیه شده و قراراست به اراده خداوند متعال طلوع کند و یخرج الناس من الظلمات الی النور باشد مردم را از ظلماتِ جور و ستم و بیداد به نور عدالت و تعالی برساند یعنی اینکه ما در بین الطلوعین هستی قرار داریم.

وی در ادامه تصریح کرد:همانطور که برای بین الطوعین در فقه آدابی است، بیداری و طهارت، رو به قبله آوردن، نماز صبح خواندن در بین الطلوعین آخرالزمان هم باید این آداب را رعایت کرد یعنی باید بیدار بود و بیدار ماند تا فتنه های آخرالزمان انسان را مفتون و خواب آلود نکند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: داشتن بصیرت و ورسیدن به یقضه و بیداری با نور ولایت از مهمترین وظایف آخرالزمانی مومنین است.

وی در ادامه با تاکید بر طهارت اعتقادی و عملی در آخرالزمان افزود: در آخرالزمان باید هرچه بیشتر به طهارت اعتقادی و عملی رسید، شبهات و شهوات انسان را در آخرالزمان زمین‌گیر میکند لازمه آن این است که از یک سو با مطالعه ، همراهی با عالمان وارسته وتفکر به طهارت اعتقادی رسید تا به دام شبهات گرفتار نشد و از سوی دیگر با مراقبت و عمل به دستورات دین در چنگ شهوات عملی اسیر نشد.

وی خاطرنشان کرد: قبله حقیقی دلها امام معصوم هست روی آوردن به قبله در بین الطلوعین آخرالزمان یعنی روی آوردن هرچه بیشتر به امام زمان علیه السلام ،ایجاد و محکم کردن رشته ارتباط با حضرت بقیه الله در مرحله معرفت امام ،محبت امام و اطاعت از اوامر امام علیه السلام.

وی در ادامه افزود: نماز واجب نماد عبودیت و بندگی است، راه نجات و سعادت در بندگی خداوند متعال است لذا منتظران واقعی در مسیر بندگی از همه پیشتازترند همچنانکه اصحاب با وفای سیدالشهدا علیه السلام اینگونه بودند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول