اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوت‌وفن‌های فروشندگی موفق

اگر می‌خواهید مشتریان زیادی به مغازه شما رفت‌وآمد کرده و خریدهای خود را از محل کسب شما تهیه کنند، لازم است برخی فوت‌وفن‌های فروشندگی موفق را بدانید.

فوت‌وفن‌های فروشندگی موفق

فارس پلاس البرز؛ اگر می‌خواهید مشتریان زیادی به مغازه شما رفت‌وآمد کرده و خریدهای خود را از محل کسب شما تهیه کنند، لازم است برخی فوت‌وفن‌های فروشندگی موفق را بدانید.

اگر هنگام ورود افراد به داخل مغازه، به مشتری خود سلام کرده و با خوشرویی از وی استقبال و از تُرش‌رویی دوری کنید، نخستین‌گام را برای جذب مشتری برداشته‌اید. در صورتیکه مشغول صحبت با تلفن هستید، همزمان به مراجعه‌کنندگان نیز لبخندی بزنید تا احساس کنند حواستان به آن‌ها نیز هست.

از نوشتن متن‌های «لطفا تکیه ندهید»، «لطفا دست نزنید»، «لطفا با خوراکی وارد نشوید» و غیره روی شیشه‌های مغازه خودداری کنید زیرا این جملات به‌نوعی به مشتری می‌گوید: «کلاً وارد نشوید!». همچنین روی تمام جنس‌های مغازه‌ ننویسید «لطفا دست نزنید».

برخی فروشندگان وقتی خریدار از آن‌ها می‌خواهد جنسی را از نزدیک به آن‌ها نشان دهد (معمولاً هم با لحنی تُند) می‌گویند: «اگر می‌خری بیارم!»؛ این جمله تأثیر مثبتی روی ذهن افراد نمی‌گذارد و موجب می‌شود مشتری از خرید منصرف شود. سعی کنید ویترین و داخل مغازه مرتب و چیده شده باشد.

به ظاهر خود اهمیت دهید؛ موی ژولیده و نامرتب و بوی عرق و سایر بوهای آزاردهنده موجب دفع مشتری می‌شود بنابراین گاهی از اسپری‌های خوشبوکننده برای معطرکردن فضا استفاده کنید و برای فروش جنس از قسم‌‌خوردن بپرهیزید و نزد خریدار، از دیگر شرکت‌های تولیدی، ویزیتورها و همکاران خود بدگویی نکنید.

سعی کنید متناسب با شغل خود لباس بپوشید (به عنوان مثال فروشنده کت و شلوارهای رسمی نباید شلوار جین و لباس اسپرت بپوشد و موهایش را فشن درست کند!). همچنین بی دلیل با خریدار صمیمی نشوید و شروع به خنده‌های بلند نکنید و یا روبروی مشتری از جر‌وبحث با سایر همکاران بپرهیزید و با سؤالات مشتری زود از کوره در نروید.

هیچگاه در برابر مشتری، در مورد کالاها و قیمت‌ها با ویزیتورها یا نمایندگان شرکت‌ها صحبت‌های غیرضروری نکنید زیرا لزومی ندارد مشتریان در جریان برخی موارد باشند. به سلیقه مشتری توجه کنید و ببینید خریدار به دنبال چه جنسی است و سلیقه خود را به او تحمیل نکنید و برای خرید وی را در رودربایستی قرار ندهید و به او اصرار نکنید‌ و پس از خرید، از مشتری خود بخاطر انتخاب مغازه شما و خریدش تشکر کنید.

وقتی خریدار از شما مشورت و راهنمایی نخواسته، اصرار نکنید که به او مشورت بدهید و راهنمایی‌اش کنید و در مورد کیفیت و کارایی کالاها و یا خدمات خود، اغراق نکنید زیرا پس از خرید و مصرف و نیز عدم صحت سخنان شما، اعتماد از مشتری سلب می‌شود و بار دیگر به مغازه شما نمی‌آید. تصور نکنید همه چیز را می دانید و به دنبال آموزش‌های بیشتر باشید.

بقیه پول مشتری را با کالاهای کم‌قیمت ندهید و یا اگر ناچار به این کار شدید عذرخواهی کنید که چون پول خُرد ندارید مجبور به این کار هستید و حق انتخاب را به مشتری بدهید. موضوع فروش یعنی قالب‌کردن چیزی به دیگران را از ذهن خود دور کنید.

انتهای پیام/ت/1104/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول