اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دریافت مدرک دیپلم به شرط کسب مهارت روان‌خوانی قرآن

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: با رئیس آموزش‌وپرورش قراردادی بستیم که هرکس در دوره متوسطه فارغ التحصیل می‌شود به شرطی مدرک دیپلم به او داده شود که مهارت روانخوانی قرآن را داشته باشد.

دریافت مدرک دیپلم به شرط کسب مهارت روان‌خوانی قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر امشب در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی که در امامزاده غیاث الدین محمد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع قرآن و عترت در فراکسیون قرآن و عترت مجلس به‌صورت ویژه مورد توجه است و تلاش کردیم بتوانیم این کار را در کشور به‌خوبی انجام دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اینکه متأسفانه با پایان دوره متوسطه و حتی ورود به دانشگاه برخی از افراد مهارت روان‌خوانی قرآن را به‌دست نمی‌آورند از امضای تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص خبر داد و گفت: با رئیس آموزش‌وپرورش قراردادی بستیم که هرکس در دوره متوسطه فارغ التحصیل می‌شود به شرطی مدرک دیپلم به او داده شود که مهارت روانخوانی قرآن را داشته باشد، اما این ضعف ماست.

وی افزود: با وزیر بهداشت، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی و دیگر مجموعه‌ها و دستگاه‌های استخدامی صحبت کردیم که در این امر ما را همراهی کنند.

 پژمان‌فر افزود: هدف ما این است که در انتهای سال 99 کسی را نداشته باشیم که سواد خواندن و نوشتن داشته باشد اما سواد روخوانی متن قرآن را نداشته باشد، این اولین مسئله‌ای است که تا حدودی کار جلو رفته و با وزارت آموزش‌وپرورش تفاهم‌هایی هم صورت گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، خاطرنشان کرد: این امر بدون حرکت برنامه‌ریزی شده به هدف نمی‌رسد به همین دلیل این مسئله را در شورای فعالیت‌های قرآنی مطرح کردیم تا بتوانیم از ارشاد، اوقاف، سازمان تبلیغات و دیگر نهادها استفاده کنیم اما این کافی نیست و احتیاج به مشارکت مردم در ارتباط و انس با قرآن دارد.

تأمین هزینه‌های حفظ و آموزش قرآن برای یک فرد، یا تأمین نیمی از این هزینه، مسئله دیگری بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: این امر کاری پسندیده و باقیات و صالحات است و ما را در پرورش جامعه‌ای قرآنی همراهی می‌کند.

پژمان‌فر افزود: در این مسیر مشکلاتی داریم و این راه افق روشنی ندارد، اما چیزی که مطلب لایزال است و می‌تواند اثر فوق‌العاده‌ای داشته باشد، همت و تلاش مردم است.
 
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی عنوان کرد: امروز چیزی که می‌تواند از کودک و نوجوان و دختر و پسر ما مراقبت کند، قرآن است.

وی بیان کرد: در فراکسیون قرآن و عترت برنامه‌ریزی کردیم و برای هر استان رابط قرآنی قرار دادیم و یکی از نمایندگان هر استان رابط  قرآنی استان است، امیدواریم با این کار بتوانیم در خدمت همه گروه‌ها باشیم.

تلاوت خوب مقدمه‌ای برای فهم معارف و تخلق به اخلاق قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: با زحمات اساتید قرآنی روز به روز شاهد بروز و ظهور نخبگان قرآنی استان در عرصه‌های بین المللی هستیم و در چند سال اخیر نخبگان قرآنی ما به لحاظ رتبه‌آوری در رتبه‌های برتر قرار دارند. 

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده بیان کرد: همه ساله یک نفر از این استان نمایندگی داشته و رتبه بین‌المللی کسب کرده است، البته همه این مسائل به برکت عنایت امام رضا علیه السلام و مضجع منور ایشان است.

وی متذکر شد: تلاوت خوب و قرآن‌خوانی خوب، هدف و مقصد نیست بلکه مقدمه‌ای برای فهم معارف و تخلق به اخلاق قرآنی است.

طراحی نرم افزار جامع آموزشی قرآن 

مدیر گروه طراحی نرم‌افزار آموزشی قرآن حافظین نیز در ادامه گفت: موقوفه قرآنی حافظین با هدف ترویج فرهنگ سبک زندگی قرآنی همزمان با ایام عید غدیر سال جاری در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی استارت زده شده و با توجه به فرمایشات رهبری که باید در اوقاف و دیگر مراکز فرهنگی مسئله حفظ جدی گرفته شود، متولیان موقوفه قرآنی اقداماتی برای ترویج فرهنگ قرآنی انجام دادند.

اثنی عشری افزود: طراحی و راه‌اندازی پایگاه اینترنتی حافظین برای ثبت نام و سازماندهی آن‌ها، طراحی نرم افزار قرآنی حافظین با بخش‌های موردنیاز آموزشی که برای اولین برای بار قرآن آموزان می‌توانند بعد از تعیین سطح در دوره‌های آموزش مجازی قرآن کریم شرکت کنند و با ارائه صوت به نرم‌افزار با هوش مصنوعی تشخیص صوت و لحن این کار راه‌اندازی شده و ایرادات را به قرآن‌آموز اطلاع می‌دهد، برگزاری دوره‌های آنلاین، ارائه آموزش از اساتید برتر کشور، بخشی از اقدامات متولیان موقوفه حافظین است.

وی خاطرنشان کرد: سه ماه است که کار موقوفه آغاز شده و تاکنون 8 هزار نفر برای آن ثبت نام کردند و از فردا می‌توانیم دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن رونمایی از نرم‌افزار جامع آموزشی قرآن، با حضور براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، پژمان‌فر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی و احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از 18 چهره برتر قرآنی استان که دارای مقام‌های برتر بین‌المللی شده‌اند، تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول