اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمجید شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از اقدامات اجتماعی ایران

شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات ایران در حفظ حقوق افراد ناتوان جسمی و همچنین کاهش فقر و افزایش برابری اجتماعی تمجید کرد.

تمجید شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از اقدامات اجتماعی ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئول برگزاری سی‌وچهارمین نشست سازوکار گزارش‌دهی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل (موسوم به UPR) از اقدامات ایران در ارتقای حقوق بشر و حفظ حقوق جامعه معلولان و ناتوانان جسمی تقدیر کرد.

دبیرخانه شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود نوشت: «کشورهای حاضر در سی‌وچهارمین نشست یو.پی.آر از ایران به دلیل اجرای قوانین و سیاست‌هایی برای حفظ حقوق افراد دارای ناتوانی‌های جسمانی، اجرای برنامه تحول نظام سلامت و تامین حقوق آنها برای آموزش تمجید کردند».

 

 

بر این اساس، کشورهای شرکت‌کننده در این نشست همچنین اقدامات ایران در «کاهش فقر، فعال‌کردن اقتصاد، تحولات اجتماعی و اصلاح قانون مجازات مواد مخدر از اعدام به زندان تا حداکثر 30 سال» را ستودند.

سی وچهارمین نشست سازوکار گزارش‌دهی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل از روز چهارشنبه در مقر این سازمان در ژنو آغاز شده است.

هیأت ایرانی نیز به ریاست «محمد جواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر ایران، به همراه «محمد مصدق» معاون حقوقی قوه قضائیه و «سیامک مره‌صدق» نماینده اقلیت کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در این نشست شرکت کرده و گزارشی از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران از منظر قوانین داخلی را ارائه کردند.

لاریجانی طی سخنرانی در این نشست با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «تحریم‌های اقتصادی... مانع بهره‌برداری کامل از تحولات اقتصادی و اجتماعی و همچنین سود بردن از حقوق درج شده در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) و میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ICESCR) از جمله حق داشتن زندگی، شغل و سلامت می‌شود».

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول