اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

مسؤولیت دانشگاه آزاد در سه عرصه علوم انسانی، معارف اسلامی و امور فرهنگی

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سه عرصه علوم انسانی، معارف اسلامی و امور فرهنگی مسؤولیت خطیری برعهده دارد.

مسؤولیت دانشگاه آزاد در سه عرصه علوم انسانی، معارف اسلامی و امور فرهنگی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد، در آستانه هفته وحدت،  با اساتید مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد، در واحد ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سروری مجد در این جلسه با اشاره به اهمیت تقریب مذاهب اسلامی و لزوم ایستادگی در شرایط فعلی که شیعه و سنی دارای دشمن مشترکی هستند، گفت: اتحاد و همدلی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دانشگاهیان وظیفه ویژه ای در این زمینه دارند.

وی افزود: مسئله حفظ اتحاد و برادری یکی از دغدغه های ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است و در این زمینه گام های بسیار موثری در این دانشگاه برداشته شده است.

 سروری مجد نقش دانشگاهیان را در کاهش تنش های قومیتی و مذهبی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مدارس سما با توجه به تربیت دانش‌آموزان و آینده‌‌سازان ایران اسلامی، نیازمند برنامه‌ریزی‌های بیشتر و امور عملیاتی است.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سه عرصه علوم انسانی، معارف اسلامی و امور فرهنگی مسئولیت خطیری برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است و دست یابی به اهداف کلان دانشگاه در این سه حوزه نیازمند هفکری اساتید، کارکنان و دانشجویان است.

در ادامه این نشست، مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت گفت: رجوع به پیشوایان دینی یکی از مهمترین عوامل حفظ وحدت در مذاهب مختلف است. امروز دشمن تمام توان خود را برای خدشه وارد کردن به اتحاد و وحدت مسلمانان به کار گرفته و برای ترمیم جهان اسلام، از آسیب های وارده باید شرایط و بستری برای حفظ اتحاد صورت گیرد.

مولوی اسحاق مدنی ادامه داد: نباید منافع شخصی و اهداف سیاسی را به اسلام ترجیح داده و مقدمات تفرقه را ایجاد کنیم، بلکه ضروری است با تبیین اصولی وحدت، جوانان و دانشجویان را به دست‌یابی به این مهم تشویق کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول