اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ایجاد 80 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم با اجرای 30 هزار طرح حدود 80 هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کنیم.

ایجاد 80 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آئین افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل‌گران اقتصادی اجتماعی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور حدود یک سال است که شروع شده و بیش از 430 تسهیل‌گر در 28 استان کشور در این طرح مشغول فعالیت هستند و دوره‌ای که اکنون برگزار شده، سومین دوره آموزشی تسهیل‌گران محسوب می‌شود.

وی افزود: سرمایه انسانی، محور توسعه در جوامع است و تسهیل‌گران به عنوان افراد کلیدی بر پروژه‌های اشتغال‌زایی نقش دارند و تا به امروز 18 هزار طرح اشتغال‌زایی با 50 هزار شغل در کشور ایجاد شده است. 

مدنی بیان داشت: تا پایان امسال نیز 30 هزار طرح اشتغال‌زایی با 80 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به ثمر خواهد نشست. 

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قالب آسمان، سحاب و آفتاب محقق می‌شود و در حال حاضر نیز تسهیل‌گران بنیاد برکت در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده در حال کار و فعالیت هستند تا بتوانند موجب اشتغال پایدار شوند. 

وی افزود: تسهیل‌گران تمامی ظرفیت‌های منطقه را شناسایی می‌‌کنند و داشته‌های افراد متقاضی را از اعم از زمین و فضای مناسب بررسی می‌کنند و براساس آن، تسهیلات لازم را که منجر به اشتغال شود را تعیین می‌کنند. 

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: یکی از ویژ‌گی‌های این طرح ایجاد معیشت پایدار است و باعث شده که مهاجرت معکوس به شهرها اتفاق نیفتد. 

مدنی گفت:‌ طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت توانسته که زنان را توانمند کند و 41 درصد از 18 هزار طرحی که ارائه شده برعهده بانوان است، چرا که طرح‌ها عمدتاً خانگی است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد:‌ با اجرای 18 هزار طرح در کشور بالای 5 درصد از کسری تولید گوشت را تأمین کرده‌ایم و بیش از 8 هزار تن گوشت تولید شده است و 12 هزار مترمربع نیز فرش بافته شده و تا پایان سال، تولید گوشت را به 10 درصد افزایش می‌دهیم. 

مدنی افزود: در سومین دوره طرح تسهیل‌گران، 160 نفر به 430 نفر تسهیل‌گر در کشور اضافه می‌شوند و بنیاد برکت 12 سال است که در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند که تاکنون علی‌رغم قرارداد ساخت 1640 مدرسه، 1300 مدرسه را ساخته و همین تعداد نیز مسجد ساخته‌ است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول