اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

دانشجویان ایرانی با هر ندایی علیه سرمایه‌داری همراهی می‌کنند

دانشجویان تجمع‌کننده مقابل سفارت فرانسه اعلام کردند که با هرگونه ندایی برعلیه نظام سرمایه‌داری همراهی می‌کنند و معتقدند که دشمنی با این نظام می‌تواند زبان مشترک رنج‌دیدگان آن باشد.

دانشجویان ایرانی با هر ندایی علیه سرمایه‌داری همراهی می‌کنند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بیانیه دانشجویان تجمع‌کننده در برابر سفارت فرانسه در تهران در اعتراض به خشونت و برخورد دولت این کشور با مردم صادر و قرائت شد.

متن بیانیه دانشجویان معترض به دولت فرانسه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا یُنْفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ 
قرآن کریم سوره توبه آیه 34

این روزها صدای اعتراض به ظلم و ستم هایی که ناشی از سیاست های کثیف و بی رحمانه نظام سرمایه داری و تجارت آزاد است از گوشه و کنار عالم به گوش می رسد که هر شنونده منصفی را به واکاوی دوباره در ارزش های این نظام اقتصادی برمی انگیزاند.

سیاست هایی که به وجود آورنده شکاف های طبقاتی و عمیق اجتماعی است و همچون سیلی ویرانگر دره ای را ایجاد می کند که در یک طرفش گروه کوچکی از شکمپاره ها و سرمایه داران و در طرف دیگرش خیل عظیم مردم فقیر و گرسنه صف آرایی کرده اند.

سرمایه داری همواره با شعار های گول زننده ای همچون تجارت آزاد و سرمایه گذاری جهت دست یافتن به رشد اقتصادی سیاست هایی را به اجرا می گذارد که نتیجه آن کاهش خدمات عمومی و به عبارت بهتر جمع شدن ثروت و امکانات در دست عده ای اندک و در عین حال حریص و طمع کار است که به نسبت سهم بسیار کمتری در تولید واقعی ثروت در سطح جامعه در مقایسه با عامه مردم دارند

سرمایه داری با نفوذ خود در رسانه ها و دستگاه های سیاست گذار اهداف خود را دنبال کرده و با ایجاد مشکلات فراوان مانع از ایجاد هرگونه سدی در برابر خود می شود به همین دلیل جنبش جلیقه زرد ها و هرگروه و جمعیتی را که بتواند در برابرش بایستد و مردم را به بازخوانی ارزش ها و مبانی آن وادارد به شدت سرکوب می کند.

ما دانشجویان ایرانی با صدای بلند اعلام می کنیم که با هرگونه ندایی برعلیه این نظام ظالمانه که چه در عرصه داخلی کشورها و چه در عرصه بین المللی باعث زورگویی اغنیا بر فقرا شده است همراهی می کنیم و معتقدیم که دشمنی با نظام سرمایه داری می تواند زبان مشترک میان ما رنج دیدگان این سیستم عدالت ستیز باشد.

ما همچنین جنبش جلیقه زرد های فرانسه را به مطالعه معارف و افکار ضد سرمایه دارانه اسلام و مسلمانان دعوت نموده و معتقدیم که می تواند ایده های تازه و نویی را برای شما به ارمغان بیاورد.

آیه  فوق از قرآن کریم و بسیاری دیگر از معارف اسلامی همچون زکات، خمس و صدقه بر حرام بودن ثروت اندوزی و سرمایه سالاری تاکید می ورزند و ما مسلمانان را به زندگی اقتصادی همراه با مسئولیت متقابل اجتماعی دعوت می کند.

امیدواریم که روزی شاهد برپایی نظامی عادلانه در سرتاسر جهان باشیم و دیگر فجایعی که سرمایه داری و تجارت آزاد بر سر زندگی هم نوعانمان در نقاط مختلف دنیا آورده است را نظاره نکنیم.

جمعی دانشجویان مسلمان ایرانی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول