اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق: تظاهرات مردم را سرکوب نمی‌کنیم

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شایعات درباره تصمیم نهاد امنیتی عراق برای سرکوب تظاهرات مردمی و توسل به زور برای متفرق کردن معترضان خیابانی را تکذیب و تاکید کرد مسئولیت این نهاد حفظ امنیت است.

عراق: تظاهرات مردم را سرکوب نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شایعات درباره قصد نیروهای امنیتی این کشور برای پراکنده کردن تظاهرات‌های مردمی از طریق توسل به زور را تکذیب کرد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، سرلشکر خلف تاکید کرد: شایعات منتشر شده درباره قصد نیروهای امنیتی در توسل به زور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در میدان‌ها و محل‌های برپایی تحصن‌ها نادرست و بی اساس است.

سخنگوی عادل عبدالمهدی گفت: نیروهای امنیتی موظف به تامین امنیت تظاهرات مسالمت آمیز مردم و حفاظت از آن است.

عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز جمعه معترضان خرابکار و اغتشاشگر در  این کشور را به مجازات سنگین از یک سال حبس تا حبس ابد تهدید کرد و گفت که روی سخنش با خرابکاران است.

در بیانیه عبدالمهدی آمده بود: این تظاهرات‌ها با اقدامات جنایتکارانه و تروریستی که به وضوح قابل مشاهده است، همراه بود و هدف از آن تضعیف اعتبار دولت و تضعیف توانایی‌های آن و هدف قرار دادن مردم و امنیت عراق است.

«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» نیز روز جمعه بار دیگر بر لزوم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات مردمی عراق تأکید کرد و  گفت که باید جلوی گروه اندکی که دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند، گرفته شود. 

اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد و به دلیل ایام زیارت اربعین حسینی -علیه السلام- برای چند روز متوقف شد و از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد.

طبق گفته کمیته حقوق بشر پارلمان، تاکنون بیش از دویست و پنجاه نفر در جریان اعتراضات خیابانی که برخی از آنان به گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شده‌اند، جان باخته‌اند. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول