اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طرح خادمیاری رضوی تداوم می یابد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اصل طرح خادمیاری به‌منظور خدمت به مردم به نام حضرت رضا(ع) همچنان تداوم پیدا می‌کند.

طرح خادمیاری رضوی تداوم می یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جمع خادمیاران استان یزد اظهار کرد: به هیچ عنوان بنای تعطیلی طرح خادمیاری رضوی را نداریم، هر چند در ابتدای فعالیت بنده در آستان قدس رضوی موظف شدیم که برخی از رویکردها از جمله دفاتر نمایندگی استانی را مورد بازنگری قرار دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همان ابتدا با تولیت سابق آستان قدس رضوی که مبتکر راه‌اندازی دفاتر استانی بودند، صحبت کردم و هدف از ایجاد نمایندگی‌های آستان قدس رضوی را جویا شدم، ایشان تأکید کردند که خیل عظیمی از مردم مشتاق خادمی حضرت رضا(ع) هستند و مراجعات در این زمینه بسیار زیاد است، اما ظرفیت اماکن متبرکه محدود بوده و امکان پذیرش همه متقاضیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها راه‌اندازی شد تا هم به احساسات پاک مردمی برای خدمت به حضرت رضا(ع) پاسخ داده شود و هم از ظرفیت متقاضیان خدمت متناسب با توانایی افراد در عرصه فعالیت‌های اجتماعی به نام امام رضا(ع) استفاده شود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه قدردان متقاضیان خادمی حضرت رضا(ع) هستیم، گفت: فضای ارائه خدمت در حرم مطهر دارای محدودیت‌هایی است که تلاش داریم با برنامه‌ریزی مناسب و تعریف خدمت جدید، زمینه برای حضور و خدمت خادمیاران و علاقمندان به خدمت در حرم مطهر فراهم شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: ممکن است نام دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی تغییر کند و این مراکز به کانون‌های مردمی تغییر عنوان بدهند، اما قطعا این اقدام خیر با نظارت آستان قدس رضوی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه محرومان همچنان تداوم خواهد یافت.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) واسطه رضایت خداوند متعال از بندگان است و اگر می‌خواهیم خوشنودی پروردگار را جلب کنیم، باید رضایت این امام همام را برای خودمان فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام مروی افزود: همه معصومین دارای بالاترین حد کمال و فضایل اخلاقی هستند، اما برخی از ائمه اطهار(ع) به برخی از اوصاف بیشتر مشهور شده‌اند، به‌طور مثال واژه رئوف فقط برای پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) استفاده می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد مقدس نعمت بسیار بزرگی برای ملت ایران است، تصریح کرد: نمی‌دانیم چگونه باید خداوند متعال را سپاسگزاری کنیم که پاره تن پیامبر اکرم(ص) در یکی از شهرهای کشورمان مدفون است و به‌راحتی به بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع) دسترسی داریم.

وی گفت: ان‌شاءالله خداوند متعال به ما معرفت بدهد تا بتوانیم جزو محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده و به‌خوبی قدردان این نعمت عظیم باشیم.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه خادمیاران رضوی می‌توانند محبت مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) به محبت ما کمترین نیازی ندارند و این ما هستیم که راه سعادت و خوشبختی‌مان در محبت و علاقه به ائمه اطهار(ع) است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول