اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور سند واحدهای مسکونی هزینه زیادی برای خانوارها ندارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور سند برای 68.18 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد و گفت: صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد

صدور سند واحدهای مسکونی هزینه زیادی برای خانوارها ندارد

سجاد صنعتی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسبتر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است، گفت: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی موجب افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، بهره‌گیری از سرمایه‌های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال دارد، افزود: در همین راستا 63 هزار و 191 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و 6 هزار و 665 جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر شده است.

صنعتی‌منفرد از صدور سند برای 68.18 درصد از واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و گفت: در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، گفت: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند و به عنوان یک پشتوانه برای روستاییان به شمار می‌آید.

وی افزود: صدور سند گامی در راستای بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در توسعه موزون است تا منابع در میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود، که همه روستاییان امکان استفاده از حقوق خود را پیدا کنند.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول