اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

همکاری مشترک بین خبرگزاری فارس و حوزه هنری مازندران

مدیرکل حوزه هنری مازندران گفت: تاکنون ۵۰ اثر و گزارش از سوی خبرگزاری فارس مازندران به ما ارائه شده و قرار است، در اربعین سال آینده این آثار را به‌صورت نماهنگ، فتوکلیپ یا گزارش تصویری در قالب یک پیام در اختیار زائران سال آینده اربعین قرار دهیم.

همکاری مشترک بین خبرگزاری فارس و حوزه هنری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مدیر و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس در استان مازندران با مهدی معصومی‌گرجی مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

 

این دیدار با هدف همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و خبرگزاری فارس مازندران در زمینه تبدیل اخبار پیرامون اربعین امسال که توسط خبرگزاری فارس مازندران در قالب، عکس، کلیپ و گزارش منتشر شد صورت گرفت تا توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی با توجه به رسالت و مسؤولیت انقلابی دینی این حوزه در قالب، کتابچه مصور، فتوکلیپ، نماهنگ و یا آثار دیگر در اربعین سال آینده در اختیار زائران قرار بگیرد.

مهدی معصومی‌گرجی مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاری فارس مازندران، اظهار کرد: نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی با سایز سازمان‌ها متفاوت و اهداف متفاوتی هم دارد، همان‌طور که شما خبرنگاران در عرصه رسانه در راه انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارید ما هم در عرصه تولید آثار فاخر هنری و حمایت هنرمندان در این عرصه تلاش می‌کنیم.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: حمایت ما باید از شما باید به‌طور عملی شکل بگیرد، کسی که در رسانه کار می‌کند در حال ایثار است چون دنیای رسانه در ایران از لحاظ حمایتی خیلی قدرتمند نیست یعنی خبرنگار جایگاه ویژه‌ای ندارد که بخواهد حمایت مادی و معنوی بشود، در شهرستان‌ها خبرنگاران مظلوم‌اند، اینکه یک خبرنگار از اینجا به شهر یا استان دیگر می‌رود زحمت می‌کشد خبر تهیه می‌کند عکس یا فیلم می‌گیرد، دلیلش به غیر از عشق چیست؟ 

معصومی‌گرجی اضافه کرد: این خبرنگار دغدغه دارد، هم اینکه تلاش می‌کند کاری انجام داده و تأثیری در جامعه خودش بگذارد حتی شده به هر شکلی، حتی شده برای یک نفر، که متأسفانه این موضوع در ایران خیلی ویژه دیده نشد.

 

 

این مسؤول یادآور شد: مسؤولان ما در زمینه حمایت از خبرنگاران تلاش نمی‌کنند، من  با افرادی مواجه می‌شوم که علاقمند به کار خبری هستند ولی  چون کسی نیست حمایت‌شان کند به‌خصوص در استان مازندران،  پیشنهاد نمی‌کنم، خبرنگار شود.

وی تصریح کرد: یک خبرنگار وقت و هزینه صرف می‌کند تا در بخش‌های مختلف کار کند ولی حمایت نمی‌شود، ما باید به رسانه فکر کنیم، با توجه به اینکه غربی‌ها در کار رسانه قوی عمل می‌کنند و در برابر اتفاقات داخلی کشور ما خیلی خوب چینش انجام داده و سناریو درست می‌کنند تا بتوانند بر روی جریان فکری جامعه تأثیر گذاشته و آن را به‌هم بریزند.

معصومی‌گرجی بیان کرد: رسانه‌های مخالف جریان انقلاب اسلامی، هزینه می‌کنند ولی ما هزینه نمی‌کنیم اصلاً به این موارد فکر نمی‌کنیم، هزینه و پول‌های ما جای دیگری صرف می‌شود، من به لحاظ اینکه سال‌ها کار هنری می‌کنم و تدریس هم دارم و چون خیلی متعصب هستم در کارم خیلی به این قضایا توجه می‌کنم.

 

 

مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران عنوان کرد: در حوزه هنری در حیطه هنر تجهیزات، کار و نگاه‌مان تخصصی و حرفه‌ای شود،که اگر نباشد بی‌فایده است و رفع تکلیف می‌شود، کار باید قوی، تأثیرگذار و حرفه‌ای انجام شود، علاقمندم و آمادگی لازم را دارم تا با خبرنگاران همکاری کنم چون ما با هم هم‌فکریم.

وی خطاب به مدیر خبرگزاری فارس در مازندران افزود: آن بخش از کار را که شما خبرنگاران نمی‌توانید هزینه کنید ما هزینه می‌کنیم، شما فکر و ایده دارید ما حمایت می‌کنیم ایده شما به مرحله تولید برسد، پولی که ما داریم باید در همین راستا هزینه شود، شما اگر طرحی چون کلیپ اربعینی امسال دارید و فکر می‌کنید می‌تواند تولید به یک کتاب، فیلم، مستند، مجموعه عکس شعر و داستان شود ما آمادگی لازم برای حمایت و کار کردن با هم را داریم، شما به ما اعتماد کنید نگران نباشید امیدواریم که بتوانیم کارهای خوبی انجام بدهیم.

 

این مسؤول ادامه داد: دستاوردهای چهل ساله انقلاب را فقط با برگزاری نمایشگاه نمی‌توان بیان کرد، در یک روستای کوچک مردم با هزینه خودشان موزه شهدا درست می‌کنند، این  مردم خودجوش عمل می‌کنند، مسؤولان هم باید خود فعالانه و به جا عمل کنند.

معصومی‌گرجی اضافه کرد: متأسفانه توجه به متون ادبی و فرهنگ هنری تاریخی فراموش شده است، انقلابی‌گری مهم است و شناخت اهداف و چهره‌های انقلابی وظیفه باید ایثارگر باشیم و اهداف‌شان را بازخوانی کنیم.

مدیرکل حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: ما از اقدام و تلاش عملی در راستای تحقق اهداف انقلاب حمایت می‌کنیم، که آثار فرهنگی خبرگزاری فارس یکی از این اقدامات است، حوزه هنری در حوزه مستندسازی از آثار برتر خبرگزاری فارس اعلام آمادگی می‌کند چرا که می‌خواهیم کاری خلاق و تخصصی انجام بدهیم.

وی گفت: من مخالف رفع تکلیفم، اگر بخواهیم کتابی تألیف کنیم از نظر من باید تولیدات در سطح ملی و تخصصی صورت بگیرد، ما که ادعای دین داریم نباید خطا کنیم در این مسؤولیت باید حرف و عملم یکی باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه اسلام دین میانه‌روی است، افزود: هنر باید در خدمت دین بیاید ما با زبان هنر، دین را مطرح می‌کنیم و می‌دانیم هر چیزی در جای خودش قرار دارد، باتوجه به اینکه مزاج و ذائقه مردم تغییر کرده است، طبق فرموده امام علی(ع) باید زمانه را ببینیم و عمل کنیم، آزمون و خطا را تمام کنیم.

 

 

معصومی‌گرجی اظهار کرد: در حوزه هنری نگاه بروزسانی از زاویه هنر داریم که بحث دین و انقلاب اسلامی را بهتر مطرح کند، باید به اجرای جشنواره‌ها، برنامه‌های نزدیک شده و از برنامه‌های روتین و معمولی فاصله بگیریم و از ایده‌های خلاق و خوب استقبال کرده و به تولید برسانیم.

وی یادآور شد: در بحث همکاری مشترک بین خبرگزاری فارس و ما با توجه به اینکه تاکنون ۵۰ اثر و گزارش از سوی مدیر خبرگزاری فارس مازندران به ما ارائه شد قرار است طی نشستی که با هنرمندان خواهیم داشت‌، در اربعین سال آینده این آثار را به‌صورت نماهنگ، فتوکلیپ یا گزارش تصویری در قالب یک پیام در اختیار زائران سال آینده اربعین قرار بدهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول