اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مردم از شهرداری‌ها راضی نیستند

مدیرکل شهری استانداری تهران، گفت: با آنکه شهرداری‌ها دستگاه اول خدمات‌رسانی هستند ولی مردم از این نهاد راضی نیستند.

مردم  از شهرداری‌ها راضی نیستند

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سلیمانی‌راد مدیرکل شهری استانداری تهران در جلسه هم‌اندیشی با شهرداران و معاونین عمرانی فرمانداران استان تهران اظهار داشت: در یک سال و نیمی که بنده در این سمت قرار دارم چهره شهرداری‌ها به نحوی مخدوش شده است و آن نیز به دلیل  تخلفاتی است که در چند شهرداری محدود صورت گرفته است و نگاه‌ها را در سطح استان نسبت به شهرداری عوض کرده است. 

وی گفت: محیط شهرداری‌ها باید برای مردم سالم باشد و شهرداری‌ها باید از نظر رضایتمندی مردم در رتبه اول قرار داشته باشند ولی امروزه مردم از شهرداری‌ها که دستگاه اول خدمات‌رسانی هستند راضی نیستند. 

مدیرکل شهری استانداری تهران گفت:  شهرداران باید وارد میدان شوند و موضوعات را جدی بگیرند تا محیط سالمی برای خدمت‌رسانی به مردم داشته باشیم. 

سلیمانی راد خاطرنشان کرد: ما باید اهتمام جدی به سیما و منظر شهری داشته باشیم و نوآوری را در سیما و منظره شهری بیشتر ببینیم و شهری زیبا و باطراوت برای مردم بسازیم. 

وی گفت: ما لازم داریم همواره بکوشیم تا فرهنگ شهروندی را ارتقا ببخشیم و در این راستا باید به آموزش نیز توجه جدی شود. 

مدیرکل شهری استانداری تهران گفت: تا هنگامی که شهر توسعه پیدا نکند انسان توسعه پیدا نخواهد کرد بنابراین در این حوزه نیز شهرداری‌ها باید اهتمام لازم را داشته باشند. 

وی بیان داشت: فقدان یک درآمد پایدار برای شهرداری‌ها مطرح است و ما باید یک درآمد مطمئن و پایدار برای اقدامات و فعالیت‌های لازم داشته باشیم و این در حالی است که دندان طمع برای ارزش ا فزوده تیز شده است و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. 

سلیمانی راد خاطرنشان کرد: طرح جامع پسماند عادی شهرداری‌ها رو به اتمام است و بعضی از شهرداران سهم خود را پرداخت نکردند و درخواست می‌شود که سریعا پرداخت شود. 

وی گفت: شناسنامه شهرها با مولفه جدید در حال تهیه است که از 42 شهرداری 24 شهرداری آن را ارسال کرده است که باید از این موارد هم به درستی استفاده شود. 

در ادامه صحرایی مدیرکل دفتر فنی و عمرانی استانداری تهران نیز گفت: بعضی از شهرداری‌های استان تهران جمعیت‌شان از حتی دو استان کشور نیز بیشتر است ولی هیچکدام برنامه مصوبی ندارند. 

وی افزود: اگر همه ما مثل هم نبودیم اوضاع کشور قطعا بهتر از این بود چرا که ما تصمیمات خلق‌الساعه گرفتیم و براساس برنامه‌ریزی‌ها تصمیم‌گیری صورت نگرفته است. 

مدیرکل دفتر فنی و عمرانی استانداری تهران گفت: با هر اخلاق و منشی برنامه‌ داشتن 20 تا 30 درصد ما را جلو می‌ اندازد و حداقل آن این است که ما یک مبنایی  برای برنامه‌ریزی داشته باشیم و با صدر برنامه خودمان را ارزیابی کنیم. 

صحرایی گفت: دو اقدام اساسی و واجبی که مورد تایید مدیرکل شهری و روستایی قرار گرفته است کنترل پروژه و برنامه است و باید برنامه‌ها را به شدت جدی بگیریم و به آن بپردازیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول