اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

درخواست دانشجویان بسیجی از دستگاه قضا/ مانع پایمال شدن پالایشگاه کرمانشاه شوید

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه در راستای انجام اقدامی جدی برای رسیدگی به فساد صورت گرفته در خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه، نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان ارسال کرد.

درخواست دانشجویان بسیجی از دستگاه قضا/ مانع پایمال شدن پالایشگاه کرمانشاه شوید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پالایشگاه نفت کرمانشاه در سال 1301 با ظرفیت روزانه 2 هزار بشکه به بهره‌برداری رسید. این پالایشگاه به‌لحاظ قدمت بعد از پالایشگاه آبادان، دومین پالایشگاه ایران است، اما این پالایشگاه در سال‌های گذشته گرفتار حاشیه‌های واگذاری به بخش خصوصی شده است.

در سال 95 این پالایشگاه با مبلغ 180 میلیارد تومان وارد روند واگذاری شده و که در جریان آن شخصی، پالایشگاه را به مبلغ 210 میلیارد تومان خریداری می‌کند.

نظرات مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و همچنین کمیسیون انرژی مجلس حاکی از آن است که خصوصی‌سازی درست اجرا نشده، اما در این میان دادگستری کرمانشاه در سال 97 خصوصی‌سازی پالایشگاه را کاملاً قانونی اعلام کرده است.

از این روز بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه پس از انتصاب پرویز توسلی‌زاده به عنوان رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه طی نامه‌ای مکتوب از وی خواستند تا به عنوان حافظان منافع مردم کرمانشاه مانع از پایمال شدن ناحق پالایشگاه که جزء بیت‌المال و سرمایه ملی مردم است، شود.

متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه به شرح ذیل است،

جناب آقای توسلی‌زاده
ریاست محترم دادگستری استان کرمانشاه
سلام علیکم

همانطور که مستحضرید خصوصی‌سازی یکی از نیازهای مبرم اقتصاد کشور است که می‌توان با اجرای درست خصوصی‌سازی اقتصاد را مردمی کرد، اما متاسفانه در چند سال اخیر علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به اشکالات خصوصی‌سازی، متاسفانه شاهد تخلفات و فسادهایی در اجرای این قانون بوده‌ایم.

از جمله‌ تخلفات صورت گرفته در اجرای این قانون می‌توان به خصوصی‌سازی غیر قانونی و افسارگسیخته پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد که اشخاصی به اسم خصوصی سازی، قصد شخصی‌سازی و سپردن این پالایشگاه به عده‌ای خاص را داشته‌اند.

پالایشگاهی که در چندسال اخیر جزء موفق‌ترین پالایشگاه‌های کشور در تامین نیازهای کشور بوده، اما متاسفانه این پالایشگاه که جزء سرمایه عمومی این شهر است را با قیمت بسیار پایین واگذار کرده‌اند. در تأیید این قضیه می‌توان به گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص اشاره کرد.

اما با وجود چنین اتفاقاتی و تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به تاراج اموال عمومی در پوشش خصوصی‌سازی، متاسفانه هنوز اقدامی جدی برای رسیدگی به فساد صورت گرفته در خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه، صورت نگرفته و در کمال تعجب دادگستری کرمانشاه در سال 97 خصوصی‌سازی پالایشگاه را کاملاً قانونی اعلام کرده است.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که با وجود تایید تخلف صورت گرفته در خصوصی‌سازی پالایشگاه کرمانشاه توسط مراکز نام برده شده چرا گزارش دادگستری کرمانشاه با گزارش‌های این مراکز مغایرت داشته و با اتکا به کدام اسناد خصوصی‌سازی پالایشگاه را خالی از اشکال گزارش کرده است؟

علاوه بر مطالب گفته شده شائبه‌هایی در خصوص اجبار کارگران پالایشگاه به امضا کردن نامه‌ای به آقای حجت‌الاسلام رئیسی با مضمون رضایت همگانی کارگران از پالایشگاه و نفی هرگونه فساد در خصوصی‌سازی پالایشگاه مطرح شده است.

همچنین مطالبی در مورد زیان‌ده کردن به عمد پالایشگاه قبل از خصوصی‌سازی آن جهت سپردن پالایشگاه به تعدادی آقازاده مطرح می‌باشد.

لذا بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن عرض تبریک در خصوص انتصاب حضرتعالی به ریاست دادگستری استان کرمانشاه خواهشمند است ضمن حضور در میان چند تن از کارگران اخراجی پالایشگاه و شنیدن صحبت‌های آنان که در جریان خصوصی‌سازی غیرقانونی پالایشگاه متحمل سختی‌ها و ظلم‌هایی شده‌اند؛ به شائبه‌های مطرح شده در خصوص پالایشگاه رسیدگی‌های لازم را انجام داده تا به عنوان حافظان منافع مردم کرمانشاه مانع از پایمال شدن ناحق پالایشگاه که جزء بیت‌المال و سرمایه ملی مردم است، شوید.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول