اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بوستان خبرنگار در شهر پلدختر احداث می‌شود

شهردار پلدختر گفت: با هدف قدردانی از تلاش خبرنگاران در عرصه خبر و اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بوستان خبرنگار در این شهر احداث می‌شود.

بوستان خبرنگار در شهر پلدختر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، صمدچراغی‌پور روز یکشنبه در جلسه انجمن نهضت مطالعه مفید ویژه هفته کتاب شهرستان پلدختر اظهار داشت: شهرداری پلدختر در راستای ترویج مسایل فرهنگی فضاهای جدیدی از جمله احداث بوستانی به نام خبرنگار در دستور کار خود دارد.

وی افزود: شهرداری پلدختر علیرغم مشکلات مالی مترتب با شهرداری همه تلاش خود را در راستای عمل به تعهدات خود در حوزه های مختلف به کار می‌گیرد تا حداقل نسبت به گذشته این تعهدات کاهش نیابد.

شهردار پلدختر گفت: این شهرداری به اقتضای قانون نسبت به کتابخانه عمومی نیز تعهدات مالی دارد که با وجود به مشکلات و تنگناهای مالی اما جهت توسعه فرهنگ و ارتقا سطح مطالعه در بین شهروندان تمام تلاش خود را در قبال این تعهدات به کار می‌گیرد.

وی افزود: شهرداری پلدختر با توجه به پیشنهادی که در روز خبرنگار داشت در جهت ترویج فرهنگ مطالعه بنا دارد بوستانی به نام کتاب و بوستانی به نام خبرنگار در سطح شهر پلدختر احداث کند که این موضوع در دستور کار شورای نامگذاری قرار دارد.

شهردار پلدختر گفت: این دو اقدام مصوب شده که به تایید فرمانداری نیز میرسد چرا که بوستانی به نام کتاب می‌تواند از نظر ذهنی افراد را آماده و به سمت مطالعه تشویق کند.

وی با بیان این که نقش مدیریت شهری در امور فرهنگی انکار ناپذیر است، افزود: توجه به توسعه شاخص‌های فرهنگی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین خانواده‌ها امری مهم است که باید به آن توجه و اهتمام ویژه‌ای داشت.

چراغی‌پور یادآورشد: کتاب و کتابخوانی و افزایش سطح مطالعه مفید به طور قطع در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی موثر است.

وی افزود: شهرداری پلدختر همه ساله در راستای برگزاری برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، ورود پیدا کرده و امسال هر جا که نیاز باشد شهرداری و شورای شهر نیز با تمام توان در این راستا حاضر به همکاری است.

شهردار پلدختر گفت: سرمایه گذاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب رشد و تعالی جامعه است و گسترش آن در بین شهروندان رسالت اجتماعی مدیریت شهری است و در نهایت سلامت و سعادت اقشار مختلف را در پی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول