اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب البشیر خود را «معارض مثبت و سازنده» حکومت انتقالی سودان معرفی کرد

حزب کنگره ملی سودان به رهبری رئیس جمهور مخلوع و زندانی این کشور گفت که به یک معارض مثبت و سازنده برای کمک به دولت انتقالی سودان تبدیل شده است.

حزب البشیر خود را «معارض مثبت و سازنده» حکومت انتقالی سودان معرفی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب کنگره ملی سودان تحت رهبری «عمر البشیر» رئیس جمهور مخلوع و زندانی این کشور اعلام کرد که از این پس حزب معارض دولت انتقالی به شمار می‌آید.

در بیانیه این حزب البته عنوان شده است که این حزب، یک «معارض مثبت و سازنده» است که می‌خواهد به دولت انتقالی در اصلاح وضعیت سودان کمک کند، نه اینکه بخواهد علیه آن توطئه‌ای کند.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، در بیانیه این حزب آمده است: «اندیشه سیاسی جدید ما مخالفت به منظور حمایت از وطنمان است و هدف ما کمک به اصلاح امور است. صلح، آزادی، عدالت و دولت قانون صرفا شعارهایی توخالی نخواهند بود.»

این حزب از رهبران حکومت انتقالی سودان خواست با توجه به اوضاع بازداشتی‌های سیاسی این کشور برای توقف «رفتارهای ظالمانه» علیه آنها اقدام کند.

۲۳ نفر از شخصیت‌های رژیم سابق سودان علاوه بر ۳۲ افسر به اتهام تلاش برای کودتا علیه شورای نظامی سودان قبل از اینکه شورای نظامی منحل شود در بازداشت به سر می‌برند.

دولت  «عبدالله حمدوک» اولین دولت پس از برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری سابق در آوریل گذشته است. قرار است به موجب توافق میان شورای نظامی و ائتلاف آزادی و تغییر که برای برگزاری اعتراضات و کنار گذاشتن البشیر فراخوان داده بود  پس از دوره انتقالی ۳۹ ماهه، انتخابات برای تقسیم قدرت میان آنها برگزار شود.

«وجدی صالح» سخنگوی رسمی ائتلاف آزادی و تغییر سودان چند روز پیش گفت: «درست نیست نظامی ساقط شود اما حزب، سازمان‌ها و فعالیت‌هایش ادامه داشته باشد. چیزی که در این انقلاب ساقط شده است نباید در دوره انتقالی بخشی از فرایند سیاسی باشد.»

حزب کنگره ملی سودان از سال (۱۹۸۹ تا ۲۰۱۹) بر سودان حکومت کرد. جنبش اسلامی سودان در سال ۱۹۸۹  به رهبری دبیر آن حسن الترابی و با فرماندهی نظامی عمر البشیر که در آن زمان یک سرهنگ ارتش سودان بود رهبری کودتای بدون خونریزی را برعهده گرفت و موفق به برکناری «صادق المهدی» نخست‌وزیر منتخب وقت شد و به قدرت رسید و پس از آن عمر البشیر بر سودان حکومت کرد و تا ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ رئیس این حزب بود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول