اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

روستاهای دوستدار کتاب را دریابیم

با توجه به تعداد جمعیت روستایی و وجود دانش آموزان مستعد و دوستدار کتاب در روستاها، لازم است فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آنان نیز بیش از پیش ترویج یابد و در این میان از روستاهای دوستدار کتاب بیشتر حمایت شود.

روستاهای دوستدار کتاب را دریابیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مطالعه راهی است بسیار ساده و عملی برای پرورش استعدادهای خداداد انسان و آموزش علوم و فنونی که او را در مسیر رشد و تکامل راهنمایی کند.

با توجه تعداد جمعیت روستایی و وجود دانش آموزان مستعد در روستاها، لازم است فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آنان نیز بیش از پیش ترویج یابد.

لازمه پیشرفت و آگاهی این تعداد از افراد در همه سطوح، ایجاد بسترهای مناسب برای سمت و سو گرفتن آنها به سمت علم و دانش نوین است.

یکی از این بسترهای مناسب، ارائه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین این تعداد از افراد جامعه است. فرهنگ که خود به معنای مجموعه آداب و رسوم و سنت ها و نهادهای اجتماعی است باید اینبار در چارچوبی های علمی جانمایی مناسبی داشته باشد تا بتواند "کتاب" را به افرادی شاید نامانوس به آن، معرفی کند.

یکی دیگر از روش های نوین برای ترغیب جوانان به سمت کتاب خوانی، همان فضای مجازی است، بدین نحو که با معارفه ای هرچند کوتاه و در خور کتاب های مدنظر، سعی در ایجاد انگیزه برای جوانان داشته باشیم، تا اینگونه جوانان گمشده های خویش را لابه لای کلمات و جملات کتاب ها بیابند.

یکی دیگر از روش های ترویج فرهنگ کتابخوانی دسترسی آسان کتب مدنظر روستاییان برای آنهاست، ارتباط مستقیم یک مرجع واحد با سایر توزیع کننده کتب برای تمام سنین در روستاها.

و چه خوب است برخلاف تمام برنامه ریزی ها که سعی می شود افراد به سمت کتاب حرکت داشته باشند، کتاب به سمت مخاطبان خود حرکتی هرچند آرام داشته باشد. در این بخش همت مسؤلین را می طلبد که با برنامه ریزی های کارشناسی شده و مدون، کتب را به سمت منزل روستاییان روانه کنند تا از نزدیک با این "یار مهربان" آشنا و دوست شوند.

اگرچه که در برخی از روستاهای سیستان و بلوچستان قدم‌های خوبی در این زمینه بر داشته شده و روستاهای دوستدار کتاب در حال افزایش هستند اما امیدواریم مسؤولان متولی با اختصاص تجهیزات و امکانات به آنان، بیش از پیش در ترویج فرهنگ مطالعه یاریگرشان باشند.

یادداشت: سهیل معیری

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول