اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی فعلی تنها 15 درصد است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی امروز کشور تنها 15 درصد و مابقی نتیجه اشتباه مدیریتی و انتخاب نادرست مردم در گزینش مدیران است.

سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی فعلی تنها 15 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدحسین قدیری ابیانه شامگاه یک‌شنبه با حضور در جمع بسیجیان دانشگاه شهرکرد، با بیان اینکه اسناد کشف شده در لانه جاسوسی بیانگر اهداف تجزیه‌طلبی و جاسوسی علیه جمهوری اسلامی بود، گفت: قرار بود این اسناد در کتب درسی مدارس و حتی دانشگاه‌ها گنجانده شود تا نسل امروز هم با ماهیت واقعی دولتمردان آمریکایی آشنا شوند.

پیشرفت ژاپن و کره نتیجه خودباوری است نه رابطه با امریکا

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند حل مشکلات کشور ما در گرو ارتباط با امریکاست، اضافه کرد: این افراد می‌گویند اگر کره‌جنوبی و یا ژاپن پیشرفت کرد به خاطر رابطه با آمریکا بوده است؛ خیر اینطور نیست، پیشرفت این کشورها نتیجه خودباوریشان بوده است.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته قناعت و تعصب روی کالای وطنی حرف نخست را می‌زند، ادامه داد: کارمندان کره‌جنوبی در روز بیشتر از 9 ساعت و مردم ژاپن هشت ساعت کار مفید انجام می‌دهند درحالی که این میزان در ادارات ایران 22 دقیقه در روز است و با این محاسبات یک کره‌ای 26 برابر یک ایرانی کار می‌کند.

وی با بیان اینکه ما جزو مسرف‌ترین کشورهای دنیا هستیم و ایام تعطیل و بین تعطیلی در ایران بسیار زیاد است، اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند بهترین تفریح کار است اما در بین برخی از ما ایرانی‌ها بهترین کار، تفریح است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه با یک بررسی ساده از شاخص‌های توسعه متوجه خواهیم شد که ایران بعد از انقلاب بسیار پیشرفت کرده است، گفت: عده‌ای معتقدند که رابطه با آمریکا سبب حل بسیاری از مشکلات اقتصادی خواهد شد در صورتی که این تصور اشتباه است.

چرا کشوری که نیم میلیون کارتن خواب دارد، در مناطق بیرونی میلیاردها دلار هزینه می‌کند؟

وی با بیان اینکه آمریکا در وضعیت کنونی بدهی هزاران میلیاردی دارد و مردمش با فقر و نداری دسته و پنجه نرم می‌کنند و در حدود نیم میلیون نفر کارتن خواب دارد، اظهار داشت: با تمام این اوصاف در خاورمیانه و کشورهای نفت‌خیز میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا نبض انرژی جهان را به دست بگیرند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه کشور ما هم برای جلوگیری از خطرهای احتمالی هزینه می‌کند، توضیح داد: البته این هزینه‌ها در صورت حملات آمریکا و یا رسیدن داعش به ایران بسیار ناچیز است؛ ما باید برای امنیت و حفظ تمامیت ارضی موانع حمله به ایران را تقویت کنیم؛ چه این موانع حماس باشند یا گروه‌های مقاومت دیگر، فرقی ندارد.

تصاحب منابع نفتی جهان، استراتژی امریکاست

وی با بیان اینکه استراتژی آمریکا تصاحب منابع نفتی عمده جهان از جمله کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه و حوزه خلیج فارس است، افزود: آمریکا به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است اما پذیرفته است که این هدف را نمی‌تواند با اقدام نظامی پیگیری کند.

کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان اینکه در صورت حمله نظامی امریکا، ایران هم با موشک‌های دوربرد از خود دفاع خواهد کرد و گروه‌های اسلامی چون حماس، متحدان آمریکا هم‌چون اسرائیل را بمباران خواهند کرد، اضافه کرد: بهترین راه برای آن‌ها استفاده از جنگ نرم است.

دولت برای حفظ وضعیت موجود باید سالانه 950 هزار شغل ایجاد کند!

وی با بیان اینکه در ایران به دلیل وجود تحصیل رایگان سالانه هزینه زیادی برای هر دانشجو می‌شود که این از جیب دولت نیست بلکه سهم فقرا و کپرنشینان است، اظهار کرد: دانشجو باید خود را مدیون فقرا و مستمندان بداند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در زمان کنونی دانشجو بعد از فارغ‌التحصیل شدن منتظر است دولت برایش شغل ایجاد کند،  عنوان کرد: دولت باید سالانه 950 هزار شغل ایجاد کند تا وضعیت اشتغال در کشور از این که هست بدتر نشود اما منابع مالی کافی برای این برنامه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ذهنیت شکل گرفته در بین مردم در خصوص درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور اشتباه است، عنوان کرد: اینکه حکومت مسؤول تأمین نیازهای مردم است درست نیست، بلکه مردم مسؤول تأمین هزینه‌های دولت هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه به هر نقطه از کشور که سفر می‌کنم می‌گویند منطقه ما محروم است، تشریح کرد: شما دانشجویان درس می‌خوانید که محرومیت‌ها را برطرف کنید نه اینکه منتظر کمک دولت با درآمد کذایی باشید.

سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی فعلی تنها 15 درصد است

وی با بیان اینکه سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی امروز کشور تنها 15 درصد و مابقی نتیجه اشتباه مدیریتی و انتخاب نادرست مردم در گزینش مدیران است، اضافه کرد: در ایام انتخابات ما باید بتوانیم آمارها و وعده و وعیدهایی که داده می‌شود را آنالیز کنیم.

انتهای پیام/3339/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول