اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

«ورزش» راهی برای طول عمر مبتلایان به سرطان

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، زنان مبتلا به سرطان سینه که تحرک دارند و ورزش می‌کنند، خطر مرگ خود در اثر بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

«ورزش» راهی برای طول عمر مبتلایان به سرطان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، زنان مبتلا به سرطان سینه که تحرک دارند و ورزش می‌کنند، ریسک مرگ خود در اثر بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مرکز تحقیقات سرطان آلمان در هایدلبرگ با تحت نظر گرفتن بیش از ۲ هزار نفر در طولانی‌مدت دریافتند، آنهایی که ورزش می‌کنند احتمال مرگ خود در اثر سرطان سینه را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند. 

محققان تأکید می‌کنند، ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی و دوچرخه سواری می‌تواند سلامت زنان مبتلا به این نوع سرطان را تا میزان قابل توجهی تضمین کند.

به نظر می‌رسد این نخستین مطالعه‌است که تأثیر ورزش را در بیماران مبتلا به سرطان سینه بررسی کرده که آیا تأثیر مثبت دارد یا خیر و نتیجه حاصل شده نشان می‌دهد، ورزش برای بیماران گرفتار سرطان سینه مفید است.

آدری یونگ، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ ورزش می‌تواند سلامت عمومی، خلق و خوی و احساس بهزیستی را بهبود بخشد و شواهدی در حال ظهور وجود دارد که در برخی موارد ممکن است به بهبود بقای کلی کمک کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول