اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

غفلت در اتصال ریلی بین شهری و راه‌آهن درون شهری

شهردار تهران گفت: متأسفانه در اتصال ریلی بین شهری و راه‌آهن درون شهری پیش از این غفلت داشته‌ایم.

غفلت در اتصال ریلی بین شهری و راه‌آهن درون شهری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیروز حناچی امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده با حضور رئیس اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و جمعی از دست‌اندرکاران حمل‌ونقل ریلی دنیا در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: کلانشهرها از نظر عرصه و وسعت جمعیت محدودیت‌هایی دارند و برنامه‌ریزی شهری تلاش می‌کند این عرصه‌ها را برای شهروندان بازتر کند.

وی افزود: ورود شهرهای حومه‌ای و جلوگیری از دامن زدن جمعیت در کلانشهرها در این حوزه است که این مهم با ارتباط سریع و آسان بین کلانشهر و شهرهای اقماری فراهم می‌شود. 

شهردار تهران ادامه داد: یکی از اقتصادی‌ترین ارتباط بین کلانشهر و اقمار حمل‌ونقل ریلی است، ایجاد عرصه متعادل جمعیت و فعالیت در این حوزه نقطه هدف نهایی ما است.

حناچی ادامه داد: ما در اتصال ریلی بین‌شهری و راه‌آهن درون‌شهری غفلت داشته‌ایم شاید هسته اولیه راه‌آهن‌های ما بر اساس بار شکل گرفته است نه مسافر و غفلت تاریخی دیگر ما این بود که جهات توسعه شهرهای ما به سمت ایستگاه‌های راه‌آهن نبوده است به عنوان مثال ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، تبریز و یا مشهد هنوز هم در دل شهر نیست اما ایستگاه‌های مرکزی از لندن، میلان و یا پاریس در دل شهر است و جهت توسعه شهر به سمت توسعه راه‌آهن بوده است. 

وی افزود: ما در این زمینه دیر شروع کرده‌ایم اما امروز گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

شهردار تهران ادامه داد: نکته دیگر ارزش‌های ویژه راه‌آهن ایران است، راه‌آهن ایران چند ویژگی دارد که به جهت ویژگی معماری واجد ارزش‌های جهانی است و در مقیاس ثبت جهانی قرار دارد.

حناچی ادامه داد: برخی ایستگا‌ه‌های ما نظیر تبریز، مشهد و تهران معماری خاص و شناخته شده دارند و یکی از طولانی‌ترین خطوط ریلی دنیا در ایران است.

وی با بیان اینکه موضوع حمل‌ونقل و شهرسازی به هم وابسته است،‌گفت: در کلانشهرها این مهم به عنوان ابزاری برای توسعه شهر مورد توجه است.

شهردار تهران اضافه کرد: یکپارچگی حمل‌ونقل و توسعه شهری در مقیاس گوناگون باید مورد توجه باشد. کلانشهر از هسته اصلی و اقمار تشکیل می‌شود و در این حوزه باید به حمل‌ونقل ریلی و حومه‌ای و اتصال آن به حمل‌ونقل درون شهری توجه خاص داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول