اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ایستگاه‌های ورزشی پایتخت افزایش می‌یابد

سرپرست سازمان ورزش شهرداری با اشاره به اینکه حدود ٤٠٠ مجموعه ورزشی در تهران احداث شده است، گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی ایستگاه‌های ورزشی را توسعه می‌دهیم.

ایستگاه‌های ورزشی پایتخت افزایش می‌یابد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس،‌ مجید رباطی درباره برنامه‌های ورزشی در پایتخت اظهارداشت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های هفته تربیت بدنی در برج آزادی و با همکاری منطقه ۹ برگزار شد. همچنین حدود ۳۰۰ برنامه در مناطق و سازمان‌ها داشتیم. لیگ فوتبال زیر ۱۴سال محلات از برنامه‌های جدید سازمان ورزش شهرداری تهران است که در هفته تربیت بدنی کلید خورد و در آن استعداد یابی از جوانان تهرانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه از منطقه ۴ شروع شده و می‌تواند در تمامی محلات اجرایی شود. علاوه بر این، مجموعه ورزشی شهید دستگردی در منطقه ۱۸ آماده شده که می تواند به این منطقه کم برخوردار، خدمات ورزشی ارائه کند.

رباطی در خصوص پویش دوشنبه های ورزشی اظهار داشت: این پویش در مدیریت قبلی سازمان آغاز شده، ولی در این دوره به صورت پررنگ و تخصصی با همکاری صدا و سیما و رادیو ورزش دنبال می شود. هدف از این پویش ترویج و توسعه ورزش همگانی بین شهروندان تهرانی است.

وی ادامه داد: حدود هزار و 200 ایستگاه ورزشی در مناطق وجود دارد و دوشنبه های ورزشی اقدام نمادینی است تا ورزش همگانی در این ایستگاه ها رونق پیدا کند و استقبال خوبی نیز از این پویش صورت گرفته است.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری ادامه داد: گزارش عملکرد مناطق در خصوص فعالیت های مرتبط با این پویش دریافت شده و به شهرداران مناطق منعکس می شود تا مناطق بتوانند ضعف های خود را پوشش و فعالیت های خود را گسترش دهند.

رباطی درباره اماکن ورزشی پایتخت و چگونگی گسترش ورزش بین شهروندان تصریح کرد: حدود ٤٠٠ مجموعه ورزشی در تهران طی سنوات گذشته احداث شده و بخش عمده ای از فعالیت ها نیز در بوستان هایی انجام می‌شود که در محلات وجود دارند.

وی تاکید کرد: سازمان ورزش به عنوان متولی ورزش شهرداری تهران طبق مصوبه و اساسنامه باید در بخش توسعه ورزش همگانی گام بردارد، اما قسمت اعظم کار بر عهده وزارت ورزش است که باید به توسعه اماکن و سوق دادن جوانان به سمت رشته های مختلف ورزشی و البته ورزش های همگانی بپردازد.  

رباطی اضافه کرد: این وزارتخانه دارای فدراسیون ورزش‌های همگانی در سطح کشور و هیات ورزش‌های همگانی در تهران است که می تواند به توسعه ورزش کمک کند اما چیزی که در عمل مشاهده می شود این است که خدمات شهرداری در بخش ورزش های همگانی بسیار پررنگ تر است.

وی افزود: در تلاش هستیم علی رغم مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه و نقدینگی ایستگاه‌های ورزشی سطح شهر را از لحاظ تخصصی و کیفی و کمی تقویت کنیم تا رضایت شهروندان جلب شود. قطعا شهرداری به تنهایی و بدون کمک رسانه ملی و تربیت بدنی استان تهران و سایر دستگاه های مرتبط نمی تواند در این امر موفقیت قابل ملاحظه‌ای کسب کند.

رباطی یادآور شد: بسیاری از اقدامات و طرح های این سازمان از دوره های گذشته آغاز شده و ما آن ها را ادامه می دهیم. راه اندازی چارت سازمانی و سامانه‌های مالی و قراردادی، فروش بلیت الکترونیکی، متصل کردن ساختمان ها و مجموعه های ورزشی شهرداری به شبکه های شهرداری تهران و افزایش نسبی درآمد علی رغم عدم تغییر تعرفه از سال ۹۶ از مهم ترین عملکردهای دوره جدید مدیریت در سازمان ورزش شهرداری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول