اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خمیر شدن 30 درصد کتاب‌های اهدایی در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طبق آمار حدود 70 درصد کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌شود و 30 درصد خمیر شده و بازهم در حوزه نشر و چاپ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خمیر شدن 30 درصد کتاب‌های اهدایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۳ آبان تا ۳۰ همین ماه به عنوان هفته کتاب نام‌گذاری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه وقتی کتابی مطالعه می‌شود به عنوان یک یادگاری در ذهن افراد ماندگار می‌شود، افزود: اما فضاهای دیگر شاید شیرین باشد اما زودگذر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کتاب برای نسل‌های مختلف ماندگار است و ارزش خود را هیچگاه از دست نخواهد داد، گفت: ضریب خطای فضاهای دیگر در مقایسه با کتاب زیاد است، اما تاثیر کتاب عمیق و ماندگار محسوب می‌شود.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه بیش از 8 درصد از جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند، ادامه داد: در حال حاضر ۱.۲۸ جلد کتاب به ازای هر فرد در استان زنجان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه به ازای هر فرد 9 دهم درصد فضای کتابخانه‌ای در استان وجود دارد، اضافه کرد: موجودی کتاب در کتابخانه‌های استان یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۸۹ جلد است، یعنی امسال بیش از ۶ درصد افزایش منابع کتابخانه‌ای روی داده است.

نیک‌بخش در ادامه از وجود ۱۱ پروژه در دست احداث متعلق به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: چهار مورد از این پروژه‌ها شامل کتابخانه مرکزی قیدار با زیربنای ۹۰۰ متر مربع، کتابخانه خیرساز دیزج‌آباد با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کتابخانه محله ابهر و ساختمان اداره کل کتابخانه‌های عمومی است که طبق پیش‌بینی تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه زیتون شهرستان طارم، کتابخانه مرکزی ابهر با ۲ هزار و ۲۰۰ متر زیربنا، کتابخانه خیرساز شهرستان خرم‌دره، کتابخانه شهرک بهارستان زنجان با ۲ هزار و ۲۰۰ متر زیربنا و دو کتابخانه خانه محله نیز امسال با بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: در ارتباط با کتابخانه مرکزی نیز به دستور استاندار کارگروهی تشکیل و چند جلسه برگزار و شهرداری اعلام کرده است که با یک سری شرایط، آن را احداث می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی زنجان ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد و در واقع یک ابرپروژه محسوب می‌شود، افزود: امیدواریم با تمهیدات لازم  این پروژه که نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است به زودی ساخته شود.

نیک‌بخش همچنین در ارتباط با اهدای کتاب از سوی مردم و کیفیت استفاده آنها نیز گفت: هر چند اغلب کتاب‌های اهدایی قابل استفاده است اما بازهم نسبت به تفکیک آنها اقدام می‌شود، که طبق آمار حدود 70 درصد کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌شود و 30 درصد خمیر شده و باز هم در حوزه نشر و چاپ قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول